اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه سوم سال‌جاری صورت گرفت

اهدای اعضای 3 بیمار مرگ مغزی به 10 بیمار در زنجان

خبرگزاری فارس: مسئول شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از اهدای اعضای 3 بیمار مرگ مغزی به 10 بیمار نیازمند پیوند در زنجان خبر داد.

اهدای اعضای 3 بیمار مرگ مغزی به 10 بیمار در زنجان
رویا قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در سه ماهه سوم سال جاری اعضای سه بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند زده شده است، اظهار داشت: آخرین مورد مربوط به بانوی جوان 25 ساله‌ای بود که به علت سقوط از پله دچار مرگ مغزی شده بود.
وی افزود: اعضای سه بیمار مرگ مغزی در مجموع به 10 بیمار نیازمند پیوند زده شده است.
مسئول شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه 99 درصد مرگ مغزی‌های اتفاق افتاده در استان زنجان مربوط به ساکنان روستا‌ها بوده است، اضافه کرد: مرگ مغزی در روستاها به دلایلی از جمله سقوط از روی موتور یا سایر وسایل نقلیه بیش از شهرها اتفاق می‌افتد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره نحوه برخورد خانواده‌های بیماران مرگ مغزی به هنگام مواجهه با پیشنهاد اهدای عضو تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت که برخورد بیش از 70 درصد مردم با این مسئله بسیار خوب است.
قهرمانی ادامه داد: تنها مشکل موجود با اهدای عضو برخورد با بعد فرهنگی این مسئله است، چرا که مردم نگران حرف و حدیث‌های به وجود آمده بعد از اهدای عضو بیماران مرگ مغزی هستند.
وی مشکل فرهنگی موجود بعد از اهدا و پیوند عضو بیماران مرگ مغزی را شایعه فروش اعضای بیمار توسط خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه این فرهنگ در برخی موارد مانع جدی برای رضایت در زمینه اهدای عضو است.
مسئول شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: مردم باید متوجه باشند که اهدا و پیوند عضو برای بیماران نیازمند به صورت رایگان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پیوندهای اعضا در ایران فقط در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود، اضافه کرد: کادر درمانی هم حقوق و مزایای خود را از دولت دریافت می‌کنند، بنابراین مردم نباید کوچک‌ترین نگرانی در این زمینه داشته باشند.
قهرمانی تاکید کرد: مردم باید به این نکته توجه کنند که فقط برخی پیوندهای کلیه است که به هنگام زنده بودن افراد امکان پیوند به فرد دیگری وجود دارد پس شائبه خرید و فروش اعضای بدن امکانپذیر نیست.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول