اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در‌ ارتباط‌ با نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد

بیانیه شماره یک تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امام خمینی قزوین

خبرگزاری فارس: تشکل‌های دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از رد صلاحیت‌های هیئت اجرایی انتخابات اعلام کردند.

بیانیه شماره یک تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امام خمینی قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین تشکل‌های بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشگاه بین‌‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با انتشار بیانیه‌ای به شرح زیر حمایت خود را از رد صلاحیت برخی کاندیداها توسط هیئت اجرایی انتخابات اعلام کردند.
در این بیانیه آمده است: بار دیگر رایحه روح‌بخش انتخابات، فضای سیاسی کشور را عطرآگین ساخت و شور و نشاطی دوباره در میان آحاد ملت پدیدار شد؛ شور و نشاطی که برخاسته از حس تکلیف‌گرایی و ولایت‌مداری است و چه زیبا گفت آن پیر جماران و رهبر مستضعفان که "مردم ایران از مردم حجاز در عصر رسول‌الله و مردم عراق در عصر امام علی(ع) و امام حسین (ع) برتر و وفادارترند". بنابراین ملت ایران شایسته بهترین‌ها هستند و برای مردمی که بیش از سه دهه با وجود همه نقص‌ها و کمبودها با چنگ و دندان از انقلاب خود دفاع نموده‌اند و پای همه اهداف و آرمان‌ها ایستاده‌اند، باید بهترین دولت، بهترین مجلس و بهترین دستگاه قضایی را فراهم نمود.
این بیانیه تصریح می‌کند: اکنون که در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، انتظار آن می‌رود افرادی به عنوان کاندیدا مطرح شوند که به حق شایستگی نمایندگی مردم را داشته باشند و مجلسی بسازند در شأن ملت؛ افرادی که به فرموده خمینی کبیر: "منبعد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئولیت کنند و طعم تلخ فقر را چشیده باشند".
این بیانیه می‌افزاید: با نگاهی گذرا به فهرست اسامی ثبت‌نام شدگان کاندیداتوری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در قزوین به کسانی بر می‌خوریم که عملکرد چندین و چند ساله آنان حاکی از آن است که نه منبعد به اسلام و وفادار به مردم بوده‌اند و نه اساساً طعم فقر و استضعاف را چشیده‌اند افرادی که هرکجا به مسئولیتی رسیده‌اند دست به تاراج اموال ملت زده و با سو‌ استفاده از موقعیت خود، باندهای مافیایی قدرت و ثروت به راه انداخته‌اند. با کدامین موازین عقلی و شرعی می‌توان هزینه بیش از ۲ میلیارد تومانی یکی از کاندیداها، آن هم به گفته خودشان، برای تبلیغات انتخاباتی مجلس در دوره‌های پیشین را توجیه نمود به راستی مگر یک مقام مسئول در جمهوری اسلامی چقدر حقوق دریافت می‌کند که پس از 30 سال به چنین ثروت هنگفتی دست یافته است؟!! آیا اساساً چهار سال پست نمایندگی مجلس چقدر می‌تواند برای یک فرد درآمد داشته باشد که مستوجب هزینه‌های میلیاردی باشد؟!! مگر آنکه...
این بیانیه خاطر نشان می‌کند: کاش فاجعه فقط به مفاسد مالی و اقتصادی ختم می‌شد، اما حافظه تاریخی مردم قزوین اعمال نفوذهای بی‌شمار این عنصر معلوم‌الحال در عزل و نصب‌های مسئولان شهر و واکنش‌های گسترده علمای استان (در آن هنگام استان زنجان) به اینگونه اقدامات به ویژه سخنرانی اعتراض آمیز آیت‌الله باریک‌بین در نماز جمعه مورخ 8/6/1370 را به یاد دارند. به دنبال این موضع گیری آیت‌الله باریک‌بین، مردم پس از اقامه نماز جمعه اقدام به برگزاری راهپیمایی و سر دادن شعارهایی علیه فرد مذکور کردند.
این راهپیمایی‌ها و تجمعات هفته‌ها به طول می‌انجامید و سرانجام موجب عزل این فرد از مسئولیت مهم بازرسی کل نیروی انتظامی کشور و اخراج وی از شهر می‌شود. در همین راستا در مورخه 23/6/1370 آیت‌الله باریک‌بین طی نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری و رونوشت آن به رؤسای سه قوه و یادگار امام مرحوم حجت الاسلام سیداحمد خمینی، قضایای مذکور را به اطلاع معظم‌له می‌رسانند که در قسمت‌هایی از این نامه آمده است: " آقای شیخ قدرت علیخانی با توجه به ارتباط خود با بعضی از مسئولان اجتماعی، سیاسی و قضایی کشور در عزل و نصب مسئولان استان زنجان به‌ویژه شهرستان قزوین و بخش‌های تابعه دخالت مستقیم نموده و در تصمیم‌گیری‌های مختلف اعمال نفوذ می‌نماید. در این راستا ظلم‌ها و تجاوزها به حقوق حقه مردم روا می‌دارد... و هم اکنون که با دست مرحمت و لطف حضرتعالی در گذشته از رأس کمیته انقلاب اسلامی برکنار شده، مع‌الوصف با داشتن مسئولیت مهم بازرسی کل نیروهای انتظامی کشور و ایادیش خصوصاً در نیروی انتظامی و با توجه به قدرت‌طلبی و سلطه‌جویی ایشان، انقلاب اسلامی را که به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) رسیده و با هدایت آن حضرت تداوم دارد، در منطقه به زیر سؤال برده و خون هزاران شهید و معلول و فداکاری امت حزب‌الله را پایمال می‌کند.
لذا از آن مقام معظم ولایت امر مسلمین استدعا داریم دستور فرمایند ضمن برکناری ایشان از تمام مسئولیت‌های نظامی و کشوری، زمینه اظهار تظلم مردم ستمدیده منطقه با آزادی کامل از مشارالیه فراهم گردد."
در این بیانیه آمده است: آیت‌الله بروجردی رئیس اسبق شعبه 27 دیوان عالی کشور نیز در تاریخ 30/10/1378 طی نامه‌ای خطاب به مسئولین محترم شورای نگهبان اینگونه بیان می‌دارند: " احتراما اگر شیخ قدرت علیخانی به مجلس دوره ششم راه پیدا کند، صرف‌نظر از خطرات احتمالی آینده وی با سابقه‌ای که از وی داریم، تأیید نامزدی ایشان در انتخابات آینده به نظر می‌رسد مساوی است با نادیده گرفتن نهی مقام معظم رهبری مدظله العالی از تردد ایشان در منطقه که موجب تفرقه افکنی است ...... لذا شورای محترم نگهبان را از تأیید صلاحیت این بی‌صلاحیت و قدرت‌طلب بی تقوا برحذر می‌داریم".
این بیانیه می‌افزاید: از این دست موضع‌گیری‌ها توسط علمای استان بسیار صورت گرفته که مستندات آنها بارها و بارها در نشریات دانشجویی افشا گردیده است؛ موضوع دیگری که باید بدان اشاره نمود، به سُخره گرفتن شعور والای ملت و فریب افکار عمومی توسط یکی دیگر از ثبت‌نام شدگان انتخابات مجلس نهم در قزوین است. فردی که با وقاحت تمام در تبلیغات انتخاباتی مجلس هفتم در سال 1382 خود را فارغ‌التحصیل دکترای حقوق از دانشگاه هاوایی معرفی می‌نمود و با فرزند مافیای قدرت و ثروت استان که همواره داعیه اصلاح‌طلبی داشته و دارد، ائتلاف انتخاباتی تشکیل داده بود، بار دیگر سعی در ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد و جالب اینجاست که اکنون با تغییر موضعی 180 درجه‌ای و با پرچمی غیر از اصلاح‌طلبی، سودای جذب رأی طیف‌های اصولگرا و ارزشی را در سر می‌پروراند.
در این بیانیه آمده است: به یاد آن جمله حکیمانه معمار کبیر انقلاب افتادیم که فرمودند: "باید به اشخاصی که احتمال انحراف در آنان می‌رود، رأی ندهید. چه احتمال انحراف عقیدتی، اعمالی و یا اخلاقی که به چنین اشخاصی اعتماد نمی‌شود کرد و رأی به آنان موجب مسئولیت خواهد بود". بنابراین آیا می‌توان به فردی که چنین دروغ آشکاری به مردم می‌گوید و خود را فارغ التحصیل دکترای حقوق دانشگاه هاوایی معرفی می‌کند اعتماد نمود؟!! آیا فردی که با فریب افکار عمومی درصدد جذب آراء ملت است لیاقت نمایندگی مردم برتر از مردم حجاز در عصر رسول الله را دارد؟!! چه تضمینی وجود دارد که پس از ورود به مجلس نیز بار دیگر به مردم دروغ نگوید و درصدد فریب افکار عمومی بر نیاید؟!! آیا فردی که روزی با مفسدان هم‌پیاله بوده و اکنون خدا می‌داند که چطور شده از آنان برائت جسته است، می‌تواند مورد اعتماد مردم باشد؟!!
این بیانیه تصریح می‌کند: از همه این بحث‌ها که بگذریم فجایع اسفناک فتنه 88 را از یاد نبرده‌ایم، آن هنگام که رهبر و مقتدایمان فریاد " أین عمار" سر می‌دادند، دیدیم که برخی خواص بی‌بصیرت با سکوت معنادار و بعضاً مواضع دوپهلوی خویش چگونه بر آتش فتنه هیزم افکندند؛ خواصی که ادعای اصولگرایی‌شان گوش فلک را کر می‌کند. 
ای بیانیه تأکید می‌کند: بنابراین مجلس آینده باید مجلس عمارها باشد نه عافیت طلبان. خواص بی‌بصیرت و حامیان فتنه به هیچ وجه لیاقت نمایندگی حماسه سازان 9 دی را ندارند؛ مجلس آینده جای مفسدان اقتصادی و فریب کاران نیست بلکه جای افرادی است که طعم فقر و استضعاف را چشیده باشند و با مردم صادق باشند و هر لحظه همچون شهید دیالمه آماده شهادت باشند.
این بیانیه در پایان می‌افزاید: جنبش دانشجویی استان قزوین آگاه‌تر و باصلابت‌تر از همیشه، ضمن حمایت قاطع از تصمیم هیئت اجرایی انتخابات استان مبنی بر رد صلاحیت حامیان فتنه و فریبکاران برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی، بدین وسیله اعلام می‌داریم که همواره برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی و آرمان‌های خمینی کبیر آماده‌ایم و با یک اشاره رهبرمان سر از پای نشناخته و عمارگونه به افشاگری علیه کسانی اقدام می‌نماییم که با نقاب نفاق، سودای فریب افکار عمومی را در سر می‌پرورانند.
در این بیانیه آمده است: در پایان از شورای محترم نگهبان که به فرموده امام راحل: "شورای محترم نگهبان ، که حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی هستند مورد تأیید اینجانب می‌باشند "خواستاریم در تصمیم نهایی خود ملاحظه هیچ فرد یا گروه و جریان خاصی را نکرده و راه نفوذ فتنه‌گران و فریب‌کاران را به مجلس شورای اسلامی ببندد.
انتهای پیام/ش30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول