اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری:

امر ولایت برای همه ما حجت است

خبرگزاری فارس: نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: امر ولایت برای همه ما حجت است و همه باید مطیع و در مسیر ولایت حرکت کنند.

امر ولایت برای همه ما حجت است
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در همایش احیاء سنت نبوی و سیره عملی ائمه اهل‌بیت(ع) در کنگان اظهار داشت: رمز بقای انقلاب اسلامی در گرو عمل به سنت نبوی و سیره عملی اهل‌بیت(ع) است.
وی با تشریح ابعاد سنت نبوی و سیره عملی معصومین (ع) و با بیان اینکه مشکل جامعه عدم شناخت اهل‌بیت (ع) است خاطر نشان کرد: حرکت بر مدار نبوت و امامت، انسان را به سرای سعادت و سرمنزل مقصود می‌رساند.
حسینی بوشهری تصریح کرد: امامت ادامه خط جاویدان رسالت است و این مهم (امامت) مکمل دین اسلام است.
معاون جامعه مدرسین، ولایت را شالوده دین دانست و اظهار داشت: ولایت اهل‌بیت(ع) در حقیقت عصاره نبوت انبیاست.
حسینی بوشهری گفت: یکی از اشکالات جوامع اسلام فاصله گرفتن از سنت نبوی و سیره عملی اهل‌بیت(ع) است.
امام جمعه قم افزود: تمام ابعاد عالی از زندگی فردی، جتماعی، دینی و سیاسی و ... در سنت و سیره پیامبر اعظم (ص) و اهل‌بیت (ع) متجلی است و  اگر بشریت این انوار مقدس الهی را سرلوحه قرار می‌داد امروز دچار سردرگمی‌ها، بلاها، جنگ‌ها و ... نمی‌شد.
وی وحدت‌ را یکی‌ از آموزه‌های‌ مهم‌ قرآن‌ کریم‌ و از سفارش‌های‌ مؤکد رسول‌ گرامی‌ اسلام‌ دانست و یادآور شد: پیامبر(ص) هم‌ با کلمات‌ روشن‌‌بخش‌ و هدایت‌گر و هم‌ با سیره عملی‌ خود، همواره‌ امت‌ را به‌ اتحاد و هم‌بستگی‌ و دوری‌ از تفرقه‌ و پراکندگی‌ دعوت‌ کرده‌ است‌ و هرگز اجازه‌ بروز اختلاف‌ و تفرقه‌ میان‌ مسلمانان‌ را نداده‌ است‌.
حسینی بوشهری افزود: بر اساس‌ این‌ تعلیم‌ قرآنی‌ و سیره‌ نبوی‌، اهل‌ بیت‌(ع) نیز همواره‌ در راستای‌ وحدت‌ امت‌ اسلامی‌ حرکت‌ و تلاش‌ کرده‌ و منادی‌ وحدت‌ بوده‌اند و در گفتار و کردار و سیره‌ عملی‌ خود، با محور قرار دادن‌ قرآن‌ و سیره‌ رسول‌ اکرم‌(ص) در راستای‌ تعلیم‌ معارف‌ دین‌ و حفظ‌ دین‌ و مبارزه‌ با تحریف‌ و بدعت‌ و انحرافات‌ فکری‌ و عملی‌ در میان‌ امت‌ اسلامی‌ حرکت‌ کرده‌اند.
وی در بخش دیگر با استناد به احادیثی از امیرالمومنین (ع) در ارتباط با میانه‌روی و پرهیز از پیشی گرفتن و عقب ماندن از امام(ع) گفت: متاسفانه برخی‌ها یا زیاد از حد از ولایت جلو و یا دور می‌شوند که عاقبت خوبی نخواهند داشت.
حسینی بوشهری با بیان اینکه ولایت فقیه امتداد ولایت پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) است اذعان داشت: برخی افراد در کشور در بعضی امور از ولایت هم ولایتی‌تر می‌شوند که این یک اشتباه و زنگ خطر است.
وی اظهار داشت: برخی در پاره‌ای از امور اجتهاد خودسرانه می‌کنند و با تصمیمات بیجا به بیراهه می‌روند.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: امر ولایت برای همه ما حجت است و همه باید مطیع و در مسیر ولایت حرکت کنند.
این مراسم به همت دفتر امام جمعه، فرمانداری، سپاه و تبلیغات اسلامی کنگان برگزار شد.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول