اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد

تصویب کلیات طرح تفصیلی شهر سامان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از تصویب کلیات طرح تفصیلی شهر سامان خبر داد.

تصویب کلیات طرح تفصیلی شهر سامان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود عیدی پیش از ظهر امروز در نشست کمیسیون ماده پنج  استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اصلاحات جزیی در خط محدوده، کاربری‌ها، تطبیق شبکه عبور و مرور و توزیع متعادل سطح و سطوح و کاربری‌ها در این طرح صورت گرفت.

وی تأکید کرد: مغایرت‎های خط محدوده و کاربری‎هایی که در حریم شهر اضافه شده باید در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مطرح و بررسی شود. 

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: جمعیت فعلی شهر سامان 14 هزار و 800 نفر است که در افق طرح تفصیلی این شهر در سال 1400، میزان جمعیت تا 19 هزار نفر پیش‎بینی شده است.

عیدی تصریح کرد: ضوابط اجرایی این طرح تفصیلی در جلسه بعدی کمیسیون ماده پنج مطرح و بررسی می‎شود.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح تفصیلی شهر سامان از نیمه دوم سال 89 آغاز شده و این طرح در سال جاری با 550 میلیون ریال اعتبار و در 376 هکتار در حال اجرا است. 

وی با برشمردن برخی اهداف تهیه و تدوین طرح‌های تفصیلی شهرها، اظهار داشت: ارتقای افق‎های منطقه‎ای، تعیین حریم مناسب و تثبیت محدوده، حفاظت محیط زیست، ایمن‎سازی، بهبود شبکه‎های ارتباطی، تثبیت سطوح زمین‎های مسکونی، کنترل میزان تراکم و استفاده از زمین‎های شهری برای گسترش فضاهای عمومی، بهسازی و نوسازی و بازسازی شهر به ویژه بافت‎های فرسوده، ارتقای کیفیت محیط زیست و رفاه شهری، حفاظت از میراث طبیعی و تاریخی و توسعه فضاهای عمومی گردشگری از مهم‎ترین اهداف تهیه و تصویب طرح‎های جامع و تفصیلی شهرها در این استان است.

به گفته عیدی توسعه فیزیکی بافت شهرها، تعیین کاربری‎ها، تعیین محدوده و حریم شهر، سطوح خدمات عمومی شهر، تعیین میزان تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی و تنظیم و تعیین شبکه معابر اصلی از مهم‌ترین اهداف و مواردی است که در طرح‎های جامع به آن پرداخته می‎شود.

وی همچنین با بیان اینکه طرح جامع شهر بر حسب ضرورت قابل تجدیدنظر خواهد بود، گفت: در طرح جامع همچنین ضوابط و مقررات مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی پیش‌بینی و لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول