اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا30 دی‌ماه سال‌جاری ثبت‌نام انجام می‌گیرد

برگزاری سومین جشنواره قرآنی آیه‌های فجر در اصفهان

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی سومین جشنواره قرآنی آیه‌های فجر در اصفهان گفت: مهلت سومین جشنواره قرآنی آیه‌های فجر به مناسبت سی ‌و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری سومین جشنواره قرآنی آیه‌های فجر در اصفهان
مرتضی بشیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: به مناسبت سی ‌و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان اصفهان، جشنواره آیه‌های فجر در رشته‌های مفاهیم، حفظ، قرائت قرآن، تواشیح، سرود، نقاشی و خوش‌نویسی به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان و با همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در نیمه نخست بهمن‌‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، ادامه داد: سومین جشنواره قرآنی آیه‌های فجر در مقاطع سنی کودک، نوجوان و جوان برای خواهران و برادران و بخش ویژه خانواده برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی سومین جشنواره قرآنی آیه‌های فجر در اصفهان با توضیحی در مورد این جشنواره تصریح کرد: در بخش کودک این جشنواره در گروه سنی قبل از دبستان در رشته حفظ 15 سوره پایانی قرآن و مقطع اول، دوم و سوم دبستان در رشته‌های حفظ 25 سوره آخر قرآن و نقاشی با مضامین قرآنی و مذهبی است.
وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در مقطع چهارم و پنجم دبستان باید در رشته‌های حفظ 30 سوره آخر قرآن و نقاشی با مضامین قرآنی و مذهبی شرکت ‌کنند.
بشیری مسابقات در بخش نوجوان این جشنواره را در دو گروه راهنمایی و دبیرستان دانست و تاکید کرد: در مقطع راهنمایی رشته‌های حفظ جزء 30 قرآن، مفاهیم (ترجمه) نیمه دوم جزء 30 قرآن (از سوره فجر تا آخر قرآن کریم)، تواشیح با مضامین قرآنی، مذهبی و سرود با مضامین قرآنی، مذهبی است.
وی هم‌چنین برای مقطع دبیرستان رشته‌های حفظ جزء 29 و 30 قرآن را برشمرد و بیان داشت: در بخش مفاهیم (ترجمه) جزء30 قرآن کریم، خوش‌نویسی بخشی از آیات قرآن، تواشیح با مضامین قرآنی، مذهبی و سرود در نظر گرفته شده است.
دبیر اجرایی سومین جشنواره قرآنی آیه‌های فجر در اصفهان اضافه کرد: مسابقه خوش‌نویسی باید در رشته‌های نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث باشد و ابعاد آن بیش از 35 در 50 نباشد.
وی با اشاره به بخش ویژه قرآنی خانواده نیز گفت: این بخش در رشته‌های ترتیل‌خوانی، حفظ و تفسیر سوره لقمان و دانستنی‌های قرآن کریم برای همه افراد بالای 10 سال در یک خانواده است.
بشیری در ادامه این مطلب تصریح کرد: ترتیل بخش خانواده باید توسط پدر و فرزند پسر خانواده انجام شود، هم‌چنین تفسیر سوره لقمان براساس تفسیر نمونه و دانستنی‌های قرآن از کتاب دانستنی‌های قرآن تألیف مصطفی اسرار باشد.
وی هم‌چنین زمان ثبت‌نام را از 20 تا 30 دی‌ماه سال‌جاری دانست و اظهار داشت: برای ثبت‌نام به موسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه ابتدای خیابان گلزار مراجعه کنند.
دبیر اجرایی سومین جشنواره قرآنی آیه‌های فجر در اصفهان افزود: این مسابقات از 15 تا 19 بهمن‌ماه ادامه دارد و مراسم اختتامیه 20 بهمن‌ماه سال‌جاری در جشن شب میلاد پیامبر اکرم (ص) در ساختمان قائمیه خیابان مسجد سید برگزار می‌شود.
 انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول