اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سوگواره 72 راوی پیش به سوی جهانی شدن

72 راوی دیروز منطقه‌ای، امروز ملی و فردا جهانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: سال گذشته سوگواره 72 راوی منطقه‌ای بود و امسال ملی شد و به دنبال این هستیم سال آینده جهانی کنیم.

72 راوی دیروز منطقه‌ای، امروز ملی و فردا جهانی می‌شود
مهدی حبیبی امروز در حاشیه سوگواره ملی 72 راوی آسمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به تاریخچه این سوگواره از 88 تا امروز اظهار داشت: سوگواره 72 راوی آسمان در سال 88 به صورت استانی برگزار شد و با درخواست برخی‌ استان‌ها در سال گذشته منطقه‌ای شد.
وی ادامه داد: در دومین سوگواره در سال 89 تعداد هشت نمایش و دو نمایشنامه با موضوعات حماسه عاشورا از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد به دبیرخانه سوگواره 72 راوی رسید.
حبیبی گفت: تمام آثار رسیده در بخش نمایش‌های صحنه‌ای بودند و CD تصویری این نمایش‌ها برای انجام داوری نهایی به حوزه هنری مرکز ارسال شد.
مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای نمایش‌های برگزیده برای عموم علاقه‌مندان قبل از اختتامیه از برنامه‌های جنبی دومین سوگواره 72 راوی آسمان بود، افزود: 70 اثر پوستر با موضوعات حماسه عاشورا از هنرمندان گرافیست استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد به دبیرخانه دومین سوگواره 72 راوی رسید.
حبیبی ادامه داد: تعداد 367 اثر عکس نیز با موضوعات حماسه عاشورا از هنرمندان عکاس استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد به دبیرخانه دومین سوگواره 72 راوی رسید.
وی با بیان اینکه سطح کیفی آثار رسیده در سال گذشته در مقایسه با سال 88 بهتر بود، گفت: در پایان سوگواره منطقه‌ای پیش‌بینی می‌کردیم اگر ملی شود استقبال بالا می‌رود که همین‌طور شد و بیش از 8 هزار اثر امسال دریافت شد.
مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌ها در برپایی ملی این سوگواره کمک کردند، متذکر شد: وقتی شور و حرارت استقبال ملی را دیدیم تصمیم گرفتیم آثار را در تعدادی از کشورها به نمایش بگذاریم.
حبیبی تاکید کرد: به دنبال این هستیم این سوگواره در سال‌ها آینده جهانی شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول