اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

26 دی‌ماه جاری

نمایشگاه سوگواره ملی 72 راوی آسمان در بیرجند برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با برگزاری سومین سوگواره ملی 72 راوی آسمان در خراسان‌جنوبی نمایشگاه این سوگواره نیز در روزهای 26 تا 28 دی‌ماه جاری برگزار می‌شود.

نمایشگاه سوگواره ملی 72 راوی آسمان در بیرجند برپا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در جمع متولیان برگزاری این سوگواره اظهار داشت: نمایشگاه سوگواره ملی 72 راوی آسمان در محل نمایشگاه بین‌الملی بیرجند برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه محصولات فرهنگی و عاشورایی اجرای برنامه‌‌های مختلف فرهنگی و نمایشی نیز در جریان خواهد بود.
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: براساس این گزارش اجرای مراسم تعزیه و موسیقی آیینی بوشهر از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه خواهد بود.
حبیبی تصریح کرد: همچنین در طول برگزاری این نمایشگاه هرشب کمک هزینه سفر به عتبات‌عالیات برای پنج نفر نیز قرعه‌کشی می‌شود.
وی یادآور شد: نمایشگاه سومین سوگواره ملی 72 راوی آسمان  از 26 دی‌ماه به مدت 3 روز از ساعت 16 تا 21 آماده بازدید همشهریان است.
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی همچنین از رونمایی کتاب شیری در قفس هم‌زمان با برگزاری این جشنواره خبر داد.
حبیبی افزود: این کتاب مجموعه سروده‌های شهید احمد زارعی است که پس از شهادتش توسط دو تن از دوستانش محمدحسین جعفریان و محمدکاظم کاظمی جمع‌آوری و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است که به همت حوزه هنری خراسان‌جنوبی رونمایی می‌شود.
وی گفت: چاپ نخست این کتاب در اواسط سال‌جاری منتشر شده و قرار است 28 دی‌ماه جاری در بیرجند رونمایی شود.
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی ادامه داد: به گفته همسر شهید زارعی این شهید در اواخر سال 64 کارشناسی خود را به اتمام رساند و برای نخستین بار در سال 65 در جبهه حق علیه باطل شیمیایی شد.
حبیبی ادامه داد: این شهید در اسفند 66 در منطقه حلبچه برای بار دیگر شیمیایی شد و به دلیل وضعیت وخیم جسمی از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بازماند تا اینکه در 19 دی 1372 به شهادت رسید.
وی با اشاره به میزان مطالعه فراوان این شهید از زبان همسرش، خاطرنشان کرد: ایشان حتی لحظه‌ای از مطالعه دست برنمی‌داشت و انسانی کاملا فرهنگی و کامل بود، وی یک وجود فرهنگی داشت و نظم و برنامه‌ریزی ذهنی و ذاتی، او را در مسائل هدایت می‌کرد.
انتهای پیام/ش20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول