اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد قزوین خبر داد

راه‌اندازی 20 رشته دکتری در دانشگاه آزاد قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد قزوین گفت: طی یک برنامه پنج ساله، تعداد رشته‌های دکتری را به 20 رشته افزایش خواهیم داد.

راه‌اندازی 20 رشته دکتری در دانشگاه آزاد قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین پیش از ظهر امروز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در نشست خبری که به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: طی یک برنامه پنج ساله، تعداد رشته‌های دکتری را به 20 رشته افزایش و در
جهت توسعه فضای پژوهشی، رفاهی و ساخت و تجهیز آزمایشگاه‌ها برای مقاطع تحصیلات تکمیلی گام برداشته‌ایم.
موسی‌خانی ادامه داد: آیت الله باریک‌بین، دکتر علی‌اکبر صالحی و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی زحمات زیادی را در طول این 20 سال در جهت رفع معضلات این دانشگاه کشیده‌اند.
مرتضی موسی‌خانی افزود: دانشگاه آزاد قزوین در زمینه‌های پژوهشی و فرهنگی از جایگاه ممتازی در سطح کشور و جهان برخوردار است و توانسته زیرساخت‌های عمرانی مناسبی را برای فعالیت‌های خود داشته باشد.
وی با اشاره به جایگاه این دانشگاه در سطح بین المللی یادآور شد: دانشگاه آزاد قزوین در جهت تعالی و به کمال رساندن انسان‌ها و تبدیل استعدادهای بالقوه افراد به بالفعل، فعالیت های زیادی را انجام داده است.
رئیس دانشگاه آزاد قزوین تاکید کرد: اساتید، دانشجو‌ها و تیم‌های پژوهشی دانشگاه آزاد قزوین در سطح جهانی به موفقیت‌های قابل قبولی دست یافته اند.
موسی‌خانی سال2011 را سال پربار این دانشگاه برشمرده و خاطرنشان کرد: حضور در مسابقات رباتیک ترکیه، مسابقات جهانی خودرو استرالیا،مسابقات خودرو هیربدی دانشگاه شریف، مسابقات سازه‌های پل ماکارونی لهستان، مسابقات روز ملی بتن، طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین و حضور در مسابقات رباتیک از جمله فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه در سال گذشته میلادی است.
وی با تاکید بر حرکت پژوهشی در جهت منویات مقام معظم رهبری بیان داشت: در آغاز دهه سوم عمر دانشگاه آزاد قزوین، جهت گیری علمی خود را بر پژوهش‌های کاربردی و مورد نیاز کشور و انجام تحقیقات مورد نیاز برای استقلال هرچه بیشتر کشور و خودباوری جوانان و رقابت در سطح جهانی قرار داده‌ایم.
رئیس دانشگاه آزاد قزوین با اشاره به مشکلات جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشورمان تصریح کرد: یکی از شاخص‌های جهانی در تعیین رتبه دانشگاه‌ها، جذب دانشجویان خارجی است که نمی‌توانیم در این زمینه فعال بوده و خود را با شاخص‌های جهانی تطبیق بدهیم؛ به رتبه‌بندی‌های جهانی توجهی نداشته و در جهت شاخص‌های داخلی حرکت خواهیم کرد و با همین شاخص‌ها نیز در رتبه‌های برتر قرار خواهیم گرفت.
وی با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد قزوین 33 هزار فارغ‌ التحصیل داشته است تاکید کرد: با 35 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 48 رشته در مقطع کارشناسی و 30 رشته در مقطع کاردانی در جهت تامین نیازهای استان و کشور حرکت کرده‌ایم.
رئیس دانشگاه آزاد قزوین با بیان این مطلب که سایت این دانشگاه را با یک دیپلمه راه‌اندازی کرده است افزود: 314 نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد وجود دارد که به علت فنی مهندسی بودن این دانشگاه، سهم گروه معارف بسیار کمتر از سایر رشته‌ها بوده و 44 درصد از اساتید، درجه استادیاری و دانشیاری داشته و مابقی مربی هستند.
وی خبر از احداث بیمارستانی مجهز در آینده داده و تاکید کرد: راه‌اندازی دانشکده پزشکی در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیازمند تاسیس بیمارستانی با استانداردهای لازم است و کار را با یک بیمارستان مجهز آغاز خواهیم کرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول