اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رای اکثریت شورا شهر اردبیل

تعرفه عوارض سال 91 اردبیل تصویب شد

خبرگزاری فارس: بعد از هفته‌ها بررسی و کار کارشناسی در مورد تعرفه عوارض با رای اکثریت اعضای شورای شهر اردبیل تعرفه عوارض سال 91 شهرداری اردبیل به تصویب رسید.

تعرفه عوارض سال 91 اردبیل تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه صبح امروز شورای شهر اردبیل اعضای شورای شهر موارد ابهامی تعرفه عوارض سال 91 شهرداری اردبیل را تصویب کرده و برای تایید نهایی به شورای استان و فرمانداری اردبیل ارسال کردند.
در این نشست بحث تعیین عوارض برای ساخت و ساز‌هایی که در آن باید مقررات مربوط به توسعه فضای سبز تعیین و برای این امر تعرفه 15 درصدی در نظر گرفته شود مورد مخالفت اکثریت اعضای شورای شهر قرار گرفت و از مواد قانونی تعرفه سال 91 حذف شد.
بر اساس این ضوابط مؤدیان موظف بودند 15 درصد تعرفه عوارض با هدف توسعه فضای سبز در محل سکونتی خود پرداخت کنند که اعضای شورای شهر اردبیل بعد از بحث و بررسی مختلف این بند را حذف کردند.
شورای شهر اردبیل همچنین با ارائه 50 درصد تخفیف در پرداخت عوارض مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی به صورت سالانه موافقت کرده و این مجموعه‌ها را از سایر تخفیفات عمومی شورا و شهرداری مستثنی کردند.
در این جلسه همچنین ترکیب شورای سرمایه‌گذاری شهر اردبیل نیز به تصویب رسید که در آن قرار است هفت نفر شامل شهردار، ‌رئیس شورا، دو نفر از اعضای شورای شهر، دو نفر از معاونین و نماینده‌ای از فرمانداری در جلسات شورای عالی سرمایه‌گذاری اردبیل حضور پیدا کنند.
 
افزایش دو برابری تعرفه عوارض کیوسک‌های مطبوعاتی
اما یکی از مباحث چالش‌ برانگیز تعرفه سال 91 بحث تعیین تعرفه عوارض برای کیوسک‌های مطبوعاتی بود که در این ارتباط اعضای شورا و شهرداری به اظهار نظرهای متفاوتی پرداختند.
شهردار اردبیل با بیان اینکه شهرداری از صاحبان این کیوسک‌ها ماهانه 5 هزار تومان عوارض دریافت می‌کند، اظهار داشت: این رقم اندک در مقایسه با ارقام درشت اجاره این کیوسک‌ها و درآمد‌های آن بسیار ناچیز است و ما عملاً نمی‌توانیم از این فضا‌ها بهره‌برداری به نفع شهر داشته باشیم.
صدیف بدری افزود: بسیاری از صاحبان کیوسک مطبوعاتی صرفاًً کار فروش و توزیع روزنامه را عهده‌دار نیستند بلکه از این فضاها در خرید و فروش بسیاری از مایحتاج مردم استفاده می‌کنند و باوجود بهره‌برداری درست و سود‌آوری زیاد حاضر نیستند حق و حقوق شهر را نیز پرداخت کنند.
این مسئول با اعلام اینکه شهرداری مصمم است برای 65 کیوسک مطبوعاتی موجود در اردبیل قیمت کارشناسی تعیین کرده و تعرفه عوارض ماهیانه را مطابق با آن افزایش دهد، تصریح کرد: شایسته است از 400 هزار تومان درآمد ماهانه این کیوسک‌ها به طور میانگین 100 هزار تومان به شهرداری اختصاص یابد چرا که شهرداری در انجام خدمات به ویژه جمع‌آوری زباله آنها تلاش مستمری را انجام می‌دهد.
نایب رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این ارتباط گفت: ما باید تعرفه‌ای را تعیین و مصوب کنیم که قادر به اخذ آن باشیم چرا که نمی‌توان با تعیین تعرفه غیر‌واقعی حق و حقوق شهر را از صاحبان 65 کیوسک موجود گرفت.
جواد زنجانی با بیان اینکه اکثر این کیوسک‌ها به صورت اجاره‌ای اداره می‌شود اضافه کرد: با افزایش 100 درصدی تعرفه عوارض کیوسک‌ها می‌توانیم سال به سال به رقم مورد نظر در پرداخت عوارض کیوسک‌ها دست یابیم تا در جامعه نیز التهابی را شاهد نباشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیزه تراز دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز با بیان اینکه صاحبان این کیوسک‌ها سود هنگفتی را به جیب می‌زنند اظهار داشت: باید از این سود حق و حقوق شهرداری درست و دقیق پرداخت شود.
علیرضا دباغ عبداللهی دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: اجاره گرفتن از 65 کیوسک آن هم به صورت ماهانه به انرژی قوی نیاز دارد که به نظر می‌رسد در شرایط فعلی از توان شهرداری خارج است.
وی گفت: باید شرایطی را به وجود آوریم تا با 100 درصد افزایش تعرفه عوارض برای کیوسک‌داران سال به سال به قیمت واقعی در پرداخت حق و حقوق شهرداری نزدیک شویم.
رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این ارتباط ابراز داشت: نباید تعرفه‌ای را وضع کنیم که قادر به عملیاتی شدن آن نباشیم.
حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری با بیان اینکه مالکیت این کیوسک‌ها با شهرداری است، تصریح کرد: به ریسکی دست بزنیم که تبلیغاتی منفی علیه شورا و شهرداری باشد بلکه باید منطقی و عاقلانه تعرفه‌ها را تعیین کرده و حق و حقوق خود را از آنها اخذ کنیم.
وی افزایش دو برابری نرخ تعرفه عوارض کیوسک‌ها را منطقی اعلام کرد و گفت: قیمت‌گذاری کارشناسی برای کیوسک‌ها و متناسب‌سازی تعرفه‌ها با این امر در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست.
در این جلسه شهردار اردبیل در خصوص قیمت‌گذاری کیوسک‌ها و دریافت 50 درصد از قیمت کارشناسی شده به عنوان تعرفه عوارض برای شهرداری خواستار اعلام نظر مثبت شورا در این ارتباط شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تعیین تعرفه عوارض برای کیوسک‌های مطبوعاتی بعد از رد و بدل شدن مباحث مختلف به رای گذاشته شد که افزایش دو برابری یا همان 100 درصدی تعرفه عوارض کیوسک‌ها به تصویب رسید.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول