اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناوه خبر داد

تبدیل جنگل تل‌چیتی گناوه به دهکده توریستی

خبرگزاری فارس: فرماندار گناوه گفت: با هماهنگی‎های به عمل آمده جنگل تل‌چیتی در گناوه به دهکده توریستی تبدیل می‎شود.

تبدیل جنگل تل‌چیتی گناوه به دهکده توریستی
به گزارش خبرگزاری فارس از گناوه، احمد جعفری‌نسب صبح امروز در نشست بررسی وضعیت جنگل تل‌چیتی اظهار داشت: طرح مطالعاتی این پروژه انجام شده و در آینده‎ای نزدیک این طرح به مرحله اجرا درمی‎آید.
وی افزود: مهم‌ترین اثرات فضای سبز در شهرها، کارکردهای زیست‎محیطی آنها است که ایجاد تعادل‌بخشی در متابولیسم شهر از یک‌سو و بالابردن سطح زیبایی از سوی دیگر، سبب افزایش کیفیت زیستی شهرها می‌شود.
فرماندار گناوه تاکید کرد: فضای سبز به ویژه در شکل چیره درختی می‎تواند در کاهش آلودگی‎های شیمیایی هوا و فرسایش خاک این منطقه بسیار موثر باشد.
جعفری‌نسب یادآور شد: تل‌چیتی همانگونه که از اسمش پیداست و به ظاهر هم دیده می‎شود تپه‌هایی ناهمگون است که در قسمت اعظم شهر گناوه، در کنار ساحل زیبای خلیج فارس واقع شده است.
وی ادامه داد: در آینده نزدیک با مجوزهای گرفته شده عملیات اجرایی این فضا برای تبدیل شدن به دهکده توریستی با تمام امکانات برای اقامت هموطنان آغاز می‎شود.
فرماندار گناوه گفت: مساحت تل‌چیتی حدود 35 هکتار است که از سال 50 برای جلوگیری از فرسایش خاک و بیابان‎زدایی کاشت درخت کهور در این تپه انجام شد که در حال حاضر به نام جنگل تل‌چیتی شناخته می‌شود.
وی یکی از اهداف ساخت دهکده توریستی را جلوگیری از فرسایش خاک عنوان کرد.
جعفری نسب اضافه کرد: در تمام فصول سال باد ماسه‎های این منطقه را به درون شهر پخش می‎کند.
فرماندار گناوه گفت: با تولید فضای سبز به‌ویژه درختان در هدایت باد به بخش‌های مورد نظر و تغییر جهت آن در سمت دلخواه بسیار موثر است.
انتهای پیام/صا30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول