اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان تأکید کرد

تأمین گاز 16 سال کشور با احداث میدان گازی سردار جنگل

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان با اشاره به تامین گاز مصرفی کشور خاطرنشان کرد: با کشف این میدان گازی و پالایش آن در سایت مذکور نیاز مصرف گاز 10 تا 16 سال کشور تامین می‌شود.

تأمین گاز 16 سال کشور با احداث میدان گازی سردار جنگل
به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، کلنگ احداث سایت 300 هکتاری پشتیبانی میدان گازی سردار جنگل پیش از ظهر امروز با حضور وزیر نفت در رودسر به زمین زده شد.
استاندار گیلان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر ایجاد پالایشگاه نفت و گاز دریای خزر در این شهرستان را موجب فراهم شدن حدود 100 هزار فرصت شغلی دانست.
مهدی سعادتی اظهار داشت: ایجاد این تعداد فرصت شغلی در کنار دیگر صنایع جانبی نظیر تاسیسات زیربنایی، سازه‌های سکوهای نفتی و گازی و ... ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به تامین گاز مصرفی کشور خاطرنشان کرد: با کشف این میدان گازی و پالایش آن در سایت مذکور نیاز مصرف گاز 10 تا 16 سال کشور تامین می‌شود.
استاندار گیلان احداث سایت پشتیبانی میدان گازی سردار جنگل را آغاز یک تحول اساسی در بحث اشتغال استان‌های شمالی کشور به ویژه در گیلان دانست.
وی ادامه داد: سایت مذکور توسط ستاد اکتشافات نفت و گاز منطقه در رودسر ایجاد می‌شود و با توجه به کشف وسیع گاز در دریای خزر، مقدمات اجرایی کردن این سایت و موضوع حفاری عملی شده است.
سعادتی با بیان اینکه سایت پشتیبانی میدان گازی سردار جنگل، فازبندی می‌شود، یادآور شد: حضور متخصصان، گسترش پالایشگاه، استقرار ستاد و ... در سایت پالایش نفت و گاز طراحی شده است.
وی درباره دلیل انتخاب شهرستان رودسر برای استقرار سایت مذکور اذعان داشت: طبق مطالعاتی که از رودسر تا آستارا صورت گرفت، این نتیجه به دست آمد که بهترین نقطه برای استقرار سایت، رودسر است.
به گزارش فارس، میدان جدید گازی در آب‌های دریای خزر از نظر موقعیت جغرافیایی در انتهای بخش مرزی و در عمق ۷۰۰ متری آب‌های دریای خزر قرار دارد و یک میدان مستقل گازی به حساب می‌آید.
طبق برآوردهای اعلام شده، پیش‌بینی می‌شود این مخزن گازی حدود ۵۰ تریلیون فوت مکعب یعنی بیش از ۱۰ برابر میدان شاه‌دنیز ذخیره گازی داشته باشد و این در حالی است که پیش از این ذخایر ایران در دریای خزر ۱۱ تریلیون فوت مکعب گاز اعلام شده بود.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول