اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت نفت خزر خبر داد

پیش‌بینی استخراج نفت از میدان گازی سردار جنگل

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت نفت خزر گفت: پیش‌بینی می‌شود در میدان گازی سردار جنگل تا پایان سال جاری به برخی از لایه‌های نفتی برسیم.

پیش‌بینی استخراج نفت از میدان گازی سردار جنگل
علی اصولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با اشاره به ساخت سایت پشتیبانی میدان گازی سردار جنگل در رودسر، اظهار داشت: در حال حاضر در منطقه ساحلی رودسر 300 هکتار زمین در حال واگذاری به این پروژه مهم است که در مرحله نخست 110 هکتار زمین به شرکت نفت خزر انتقال داده شده و قرار شده در مرحله بعدی حدود 200 هکتار باقی‌مانده نیز با برطرف شدن مشکلات قانونی، واگذار شود.
وی، درباره زمان بهره‌برداری سایت مذکور افزود: پیش‌بینی مطالعاتی ما خارج از محدودیت‌های بودجه‌ای و اعتباری بوده و حداکثر تا 10 سال آینده این سایت به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.
این مسئول با اشاره به دستیابی به نفت در میدان گازی سردار جنگل، بیان داشت: برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که ما به نفت رسیده‌ایم اما هنوز به لایه‌های نفتی نرسیدیم ولی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به برخی از لایه‌های نفتی در منطقه مذکور دست یابیم.
وی، ادامه و تکمیل فعالیت‌ها در میدان گازی سردار جنگل را دستیابی به نفت اعلام کرد و اذعان داشت: ادامه تکمیل فعالیت‌‌های اکتشافی ما در بلوک سردار جنگل رسیدن به برخی از لایه‌های نفتی است که امیدواریم تا پایان امسال با به‌روز کردن اطلاعات دقیق بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.
اصولی، درباره آلودگی زیست محیطی دریای خزر با اکتشاف نفتی، ابراز داشت: زیست‌محیطی یکی از مسائل مهمی است که ما آن را رعایت می‌کنیم.
وی افزود: گاهی رعایت مسایل زیست‌محیطی موجب تاخیر در اجرای فعالیت حفاری ما می‌شود و به همین دلیل رعایت مسایل زیست‌محیطی بسیار مهم است.
مدیرعامل شرکت نفت خزر با اشاره به اینکه هرگونه آلودگی دریای خزر ابتدا متوجه شهرها و استان‌های شمالی ایران می‌شود، اذعان داشت: با توجه به جریان‌های آب و هوایی که از شمال به جنوب دریای خزر داریم، مسایل محیط زیست را بسیار رعایت می‌کنیم.
وی، با تصریح بر اینکه به برخی کشورها که پیمانکارانی از آنها در اختیار شرکت ما هستند، به دلیل عدم رعایت زیست‌محیطی اعتراض کرده‌ایم، یادآور شد: تمام تلاش ما این است که نفت و گازی را استخراج کنیم که موجب رفاه و توسعه کشورمان باشد و یکی از ملزومات این امر، رعایت زیست‌محیطی است.
اصولی افزود: سکوی ما در میدان گازی دریای خزر یک سیستمی با هزینه بسیار زیاد بوده که پیچیدگی و تکنولوژی بالایی دارد و برای اجرای پروتکل‌های زیست‌محیطی است و استانداردهای بین‌المللی را در این زمینه رعایت کرده‌ایم و لیسانس آن را نیز گرفته‌ایم و ملزم به ادامه این امر هستیم.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول