اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد

رشد 70 درصدی در برخورد با اراذل و اوباش در همدان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان همدان از رشد 70 درصدی برخورد با اراذل و اوباش استان همدان در 9 ماهه امسال خبر داد.

رشد 70 درصدی در برخورد با اراذل و اوباش در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مهدی معصوم بیگی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخورد با اراذل و اوباش یکی از محوری‌ترین برنامه‌های انتظامی استان است، اظهار داشت: در حال حاضر، در هیچ نقطه‌ای از استان اجازه خودنمایی و ظهور به اراذل و اوباش داده نمی‌شود.

وی تأکید کرد: مردم در صورت مشاهده اراذل و اوباش و کسب اطلاعاتی در این زمینه، در هر نقطه‌ای از استان می‌توانند با پلیس 110 تماس بگیرند تا نیروی انتظامی به قید فوریت با این افراد برخورد کند.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در 9 ماهه امسال جمع‌آوری دیش‌های آشکار ماهواره‌ای در سطح شهرستان ملایر، بیش از 350 درصد رشد داشته که در استان نیز وجود دیش‌های ماهواره‌ای به حداقل خود رسیده است که موفقیت بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه استان همدان از نظر امنیتی در شرایط مطلوبی قرار دارد، افزود: بر اساس آخرین بررسی ستاد فرماندهی انتظامی کشور، انتظامی استان همدان در عملکرد یگانی رتبه نخست کشور و در حوزه هفته نیروی انتظامی موفق به کسب رتبه برتر کشوری شد.

معصوم‌بیگی همچنین از کسب رتبه ممتاز کشوری در حوزه کشف سرقت‌ها و جرایم توسط نیروی انتظامی استان همدان خبر داد و بیان داشت: به طور میانگین بیش از 90 درصد سرقت‌ها در استان منجر به کشف شده که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی اظهار داشت: در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد کاهش سرقت داشتیم که این توفیق به دلیل اجرای بیش از 700 طرح عملیاتی در سطح استان بود که سهم شهرستان ملایر در اجرای این طرح بسیار خوب است.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه از افزایش کشف 25 درصدی مواد مخدر در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: کشف مواد مخدر صنعتی نیز 120 درصد افزایش داشته که در این راستا، بیش از 40 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان متلاشی شد.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد از زندانیان مربوط به مواد مخدر است، افزود: در حوزه مقابله، نیروی انتظامی کار خود را با جدیت انجام می‌دهد و از طرف دیگر برای ریشه کنی مواد مخدر نیاز به عزم همگانی و بسیج عمومی سازمان های دولتی و غیر دولتی و اقشار مختلف مردم است.

معصوم‌بیگی در ادامه در خصوص برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف گفت: نظام مند کردن رفتار رانندگی از جمله رانندگان اتومبیل و موتورسیکلت سواران از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است که هم اکنون طرح‌های ویژه‌ای در سطح استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، 260 هزار خودرو و 170 هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح استان وجود دارد که برای کاهش تخلفات، نیاز به فرهنگسازی در بین مردم دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان کاهش وقوع انواع جرایم در سطح استان و شهرستان ملایر را نتیجه تلاش‌های شبانه روزی حافظان نظم و امنیت دانست و افزود: ایجاد نظم و آرامش تنها بر عهده نیروی انتظامی نیست بلکه مردم و خانواده‌ها می‌توانند تأثیرگذاری بیشتری در این امر داشته باشند. 

وی با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در مجموعه انتظامی شهرستان ملایر گفت: این اقدامات مرهون همکاری و مشارکت مردم با نیروی انتظامی است و هر چه سطح آگاهی مردم افزایش پیدا کند به همان میزان سطح آسیب پذیری کاهش می‌یابد.

معصوم بیگی همچنین اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی را قانونی مؤثر و کارآمد در کاهش تخلف‌های رانندگی عنوان کرد و بیان داشت: حمایت همه جانبه از این قانون موجب نهادینه شدن نظم و فرهنگ صحیح رانندگی در سطح جامعه می‌شود.

وی هدف از اجرای این قانون را کاهش تخلف های رانندگی، کاهش خسارت ها و صدمه‌های مختلف ناشی از بی‌توجهی به قانون برشمرد و افزود: جریمه‌های جدید راهنمایی و رانندگی مختص رانندگان قانون گریز و مخل نظم ترافیکی در سطح شهر است.

در پایان فرمانده انتظامی استان همدان با هیئت همراه با خانواده های معظم شهدای نیروی انتظامی و دو جانباز قطع نخاعی شهرستان ملایر دیدار کردند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول