اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز خبر داد

ارسال 10 هزار پیامک زیست محیطی برای البرزی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: هم‌زمان با آغاز هفته هوای پاک، 10 هزار پیامک زیست محیطی برای شهروندان این استان توسط این اداره کل ارسال شد.

ارسال 10 هزار پیامک زیست محیطی برای البرزی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان البرز، حسن پسندیده به دیگر برنامه‌های هفته هوای پاک که از 25 دی‌ماه آغاز و تا اول بهمن‌ماه ادامه دارد، اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری همایش هوای پاک در یکی از مدارس منتخب استان، ارتقای مرکز تست آلایندگی خودرو کشور در استان از یورو دو به یورو چهار با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری و استانی و راه‌اندازی سامانه آنلاین مرکز تست آلایندگی در مرکز کنترل و پایش محیط زیست استان البرز از جمله این برنامه‌ها است که توسط اداره‌کل محیط زیست البرز و شهرستان کرج در نظر گرفته شد.

وی، حضورش در نماز جمعه مصلای کرج و نشست آموزشی مربیان بهداشت آموزش و پرورش استان، کارشناسان بهداشت محیط و هم‌چنین دو تشکل زیست محیطی استان در محل سالن اجتماعات (ابن سینا) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان البرز و برگزاری کارگاه آموزشی هوای پاک را از دیگر برنامه‌های هفته هوای پاک در استان البرز برشمرد.

پسندیده گفت: اجرای مراسم درختکاری به صورت نمادین با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع آلودگی هوا با همکاری یکی از مدارس شهرستان و اهدای جوایز به نفرات برتر، برگزاری مراسم کوهپیمایی توسط پرسنل اداره با همکاری هیئت کوهنوردی استان و هماهنگی و مکاتبه با دستگاه‌های دولتی استان برای اخذ برگه معاینه فنی خودروهای واجد شرایط از دیگر برنامه‌هاست.

وی اضافه کرد: هم‌چنین در شهرستان ساوجبلاغ برنامه‌هایی چون کارگاه‌های آموزشی با موضوع هوای پاک، تهیه و نصب بنر به مناسبت هفته هوای پاک در سطح شهرهای کوهسار، گلسار، چهارباغ، هشتگرد و شهر جدید هشتگرد و پیگیری صدور برگه معاینه فنی برای خودروهای واجد شرایط با اولویت خودروهای دولتی در نظر گرفته شده است.

پسندیده گفت: هم‌چنین در این شهرستان از تردد خودروهای فاقد برچسب معاینه فنی با همکاری پلیس راهور جلوگیری می‌شود و از موتورخانه‌ها و مراکز کنترل، تنظیم و رفع آلودگی مصرف سوخت و انرژی در مجتمع‌های تجاری اداری و صنعتی بازدید تصادفی انجام خواهد شد.

وی افزود: هم‌چنین در شهرستان نظرآباد ضمن برگزاری برنامه‌هایی مشترک با استان، مسابقه دوچرخه‌سواری با همکاری بسیج سازندگی و تربیت‌بدنی برگزار شده و اتصال آنلاین خروجی سیمان آبیک به مرکز کنترل و پایش استان البرز افتتاح خواهد شد.

پسندیده اظهار داشت: در طالقان نیز مسابقه‌ای با موضوع آلودگی هوا در مدرسه راهنمایی پسرانه شهید صدرالله صادقیان برگزار شد و در دیگر مدارس راهنمایی این شهر نیز ضمن برگزاری دیگر مسابقه‌های ورزشی، مسابقه مقاله‌نویسی با موضوع هوای پاک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول