اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با عنوان «سوخت پاک، خودروی پاک، هوای پاک»

مراسم روز هوای پاک در فارس برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: روز هوای پاک امسال با عنوان «سوخت پاک، خودروی پاک، هوای پاک» در سراسر استان فارس طی مراسمی برگزار می‌شود.

مراسم روز هوای پاک در فارس برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان فارس، ابوالقاسم ابراهیمی ‌کارنامی مدیرکل حفظ محیط زیست فارس در آستانه فرا رسیدن هفته هوای پاک سهم مشارکت آگاهانه مردم در کاهش آلودگی هوای شهر شیراز را به ‌عنوان یکی از هشت شهر آلوده کشور، بسیار با اهمیت برشمرد.
وی مهم‌ترین هدف از نامگذاری روز هوای پاک را آگاه‌سازی و جلب افکار عمومی در راستای بهسازی محیط زیست و جلوگیری از آلوده‌سازی بیشتر هوا به‌ عنوان اصلی‌ترین عنصر حیات و یک وظیفه شرعی و تکلیف انسانی اعلام کرد.
ابراهیمی‌کارنامی از شهروندان درخواست کرد در هفته هوای پاک عزم و همت بلند خود را برای کاهش آلودگی هوا به نمایش گذاشته و با استفاده کمتر از وسائل نقلیه شخصی و یا حذف ترددهای غیر ضروری و به‌ ویژه رفع نقایص فنی و عیوب وسایط نقلیه موتوری خود و یا از هر طریق ممکن و عملی دیگر در هفته نمادین هوای پاک ما را یاری رسانند تا در آن هفته به طور نمادین از هوای پاک‌تر برخوردار باشیم و به این موضوع در سایر روزها نیز توجه کافی کنیم.
وی ابراز داشت: در حال حاضر مشکلات عدیده‌ای در بحث آلودگی هوا شامل روند رو به افزایش تعداد خودروها، افزایش مصرف سوخت، تمایل به استفاده از خودروهای شخصی و ایجاد ترافیک‌های سنگین شهری و بین شهری همچنین استفاده از خودروهای فرسوده و نیم فرسوده و ماشین‌هایی که نقایص فنی دارند، وجود دارد.
این مسئول اضافه کرد: هر چند محیط زیست برنامه‌های متعددی در مورد کاهش آلودگی هوا از ‌جمله خروج تدریجی خودروهای فرسوده، انژکتوری کردن خودروهای کاربراتوری، حذف سرب از بنزین، راه‌اندازی مراکز معاینه فنی خودروها و تست اجباری خروجی خودروها، جلوگیری از تولید موتورسیکلت‌های دو زمانه و اجرای طرح جامع گاهی آلودگی هوا و ... را پیگیری و یا در دست اقدام دارد اما به یقین ما زمانی قادر به حل مشکل آلودگی هوا هستیم که تک‌تک مردم به مشکل حاد آلودگی هوا توجه کافی کنند.
وی ادامه داد: شهروندان نه تنها باید به وظایف و تکالیف زیست محیطی فردی خود در حل این معضل آگاه بوده و عمل کنند بلکه در راستای انتقال این ارزش‌ها در سطح کلان جامعه و همچنین نهادینه کردن آن از سوی تمام اقشار جامعه تلاشی جدی و دلسوزانه را در سرلوحه اقدامات خردمندانه خود قرار دهند.
به گزارش فارس، شعار ملی هوای پاک امسال «سوخت پاک، خودروی پاک، هوای پاک» است و کمیته برگزاری مراسم روز هوای پاک در اداره کل حفاظت محیط زیست فارس تشکیل شده است.
انتهای پیام/و۳۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول