اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند:

زنده نگه داشتن یاد شهیدان باعث تقویت روحیه معنوی جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار مرند گفت: زنده نگه داشتن یاد شهیدان باعث تقویت روحیه معنوی در جامعه می‌شود.

زنده نگه داشتن یاد شهیدان باعث تقویت روحیه معنوی جامعه می‌شود

‌به گزارش خبر گزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی امشب در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مجلس نهم، حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن را نشان از بیداری و بینش سیاسی مردم در مقابل دشمنان اسلام دانست.

وی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی برای کمرنگ جلوه دادن حضور مردم دست به هرگونه فشار علیه نظام و مردم ایران زده‌اند و این بار هم با ترور دانشمندان علمی می‌خواهند ملت ما را بترسانند.

فرماندار مرند در ادامه تصریح کرد: اما دشمن باید بداند ملت ایران به پشتوانه ولایت فقیه و رهبری انقلاب با حضور بی‌نظیر در تمام صحنه‌های انقلاب به خصوص انتخابات مجلس نهم جواب دندان‌شکنی را به استکبار جهانی خواهد داد و با آرمان‌های مقدس امام راحل و شهدا تجدید میثاق خواهند کرد.

رضوانی، همچنین از افتتاح 40 طرح عمرانی و فرهنگی در ایام دهه فجر در شهرستان مرند خبر داد.

وی افزود: در طول این ایام بیش از 140 برنامه معنوی و فرهنگی نیز توسط سپاه ناحیه شهرستان مرند به اجرا درخواهد آمد.

فرماندار مرند، برگزاری سرود پیروزی انقلاب اسلامی با حضور بیش از 2 هزار نفر از جوانان، دیدار با خانواده‌های شهدا، حضور در مزار شهدای دوران پیروزی انقلاب اسلامی و نواختن زنگ انقلاب در میدان شهید فهمیده را از دیگر برنامه‌های ایام دهه فجر در شهرستان مرند نام برد.

وی گفت: همایش امر به معروف و نهی از منکر برای بیش از 45 هزار نفر از دانش‌آموزان منطقه در ایام دهه‌ فجر برگزار می‌شود که تاکنون 39مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

فرماندار مرند تاکید کرد: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و دوران پیروزی ایام انقلاب اسلامی با تشکیل کمیته‌های فرهنگی و تبلیغاتی دستگاه‌های ذی‌ربط فرهنگی، همایشی همزمان با آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد برگزار خواهد شد.

‌امام جمعه مرند نیر در این جلسه‌ زنده نگه داشتن یاد شهیدان را باعث تقویت روحیه معنوی و بالا بردن بینش اسلامی در بین نسل جوان دانست. 

‌حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده گفت: اگر ایران اسلامی امروز در آرامش، آسایش و با اقتدار در دنیا مطرح است به خاطر رهبری حضرت امام(ره)، ولایت فقیه، ایثار و فداکاری‌های رزمندگان و خون پاک شهداست.

وی در ادامه توطئه‌های آمریکا و ایادیش در ضربه زدن به انقلاب اسلامی را نشان از وحدت و داشتن رهبری قوی و آگاه در جامعه دانست.

امام جمعه مرند افزود: ترویج فرهنگ شهادت، ایثار و انتقال آن به نسل جوان همچنین مقابله با جنگ نرم دشمن و بالا بردن بصیرت در جامعه وظیفه همه افراد است.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند همچنین انتخابات مجلس نهم را در کشورمان مهم و بسیار حیاتی دانست و اظهار داشت: حضور گسترده مردم تمام نقشه‌های آمریکا و استکبار جهانی را نقش برآب خواهد کرد.

برگزاری یادواره 700 شهید دوران دفاع مقدس از تصمیمات مهم جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند بود.

مستندسازی از خاطرات رزمندگان، اعزام به جبهه و وصیت‌نامه‌های شهدا با همکاری رسانه ملی و تدوین کتاب گنجینه دفاع مقدس رزمندگان شهرستان مرند از مصوبات دیگر این جلسه بود.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول