اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی کمیته امداد فارس خبر داد

محدودیت دسترسی 60 درصد مددجویان به امکانات فرهنگی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: بیش از 60 درصد مشمولان نظام جامع آموزشی تربیتی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد، محدودیت دسترسی به امکانات فرهنگی دارند.

محدودیت دسترسی 60 درصد مددجویان به امکانات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس، محمد بدری اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، بیش از 60 درصد از خانواده‌های مشمول طرح نظام جامع آموزش خانواده‌های زیر پوشش این کمیته، محدودیت دسترسی به امکانات فرهنگی را دارند.

وی افزود: این محدودیت‌ها شامل، سبک زندگی، نوع دسترسی به وسایل ارتباطی، نحوه گذراندن اوقات فراغت، استفاده از لوازم ضروری و نیازمندی‌های خانواده است.

این مسئول اضافه کرد: این اداره فرهنگی در قالب طرح نظام جامع آموزش خانواده و در زمینه‌های دینی و اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی، روانی و رفتاری آموزشی و تحصیلی، اقتصادی و معیشتی و بهداشتی، درمانی موفق به آموزش 5 هزار خانوار زیر پوشش در سال 89 شده است.

رئیس اداره فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و در راستای سیاست شورای مرکزی کمیته امداد، این اداره در سال 90 با افزایش 100 درصدی آموزش خانواده‌های زیر پوشش رو به رو بوده است.

بدری با بیان اینکه این آموزش‌ها مورد استقبال بی‌سابقه مددجویان زیر پوشش قرار گرفته است، ابراز داشت: به منظور ارتقای سطح آموزش خانواده‌ها در موارد گفته شده از اساتید خبره حوزه و دانشگاه استفاده شده است.

وی رویکرد کمیته امداد در دهه چهارم خدمت خود به اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه را توانمندسازی فکری و فرهنگی اعضای خانواده‌های زیر پوشش و همچنین فراهم کردن اشتغال پایدار برای آنان بیان کرد.

به گزارش فارس، خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد در شش محور، دینی و اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی، روانی و رفتاری، آموزشی و تحصیلی، اقتصادی و معیشتی و بهداشتی و درمانی در قالب طرح نظام جامع آموزش خانواده، آموزش لازم را دیده‌اند و لازم است سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و خیران در پیشبرد اهداف این طرح مهم همکاری لازم با این اداره داشته باشند.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول