اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته هوای پاک در رشت

نمایشگاه نقاشی پاکی هوا گشایش یافت

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه نقاشی و کاریکاتور با عنوان «پاکی هوا پیمایش زندگی» در حوزه رشت گشایش یافت.

نمایشگاه نقاشی پاکی هوا گشایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ظهر امروز در جریان برگزاری نمایشگاه مذکور اظهار داشت: نخستین نمایشگاه و کاریکاتور «پاکی هوا پیمایش زندگی» در حوزه هنری گیلان گشایش یافت.
امیر عبدوس با بیان اینکه 673 اثر به این نمایشگاه رسیده بود، افزود: 26 اثر وارد نمایشگاه شده و از بین آنها چهار اثر به عنوان آثار منتخب برگزیده شده است.
وی، با اشاره به اینکه فراخوان برگزاری این نمایشگاه قبلا انجام شده بود، تصریح کرد: روسای اداره‌های حفاظت محیط زیست استان در سطح مدارس اطلاع‌‌رسانی کردند.
این مسئول ابراز داشت: آثار این مسابقه با همکاری حوزه هنری گیلان در تاریخ 26 و 27 دی جاری در گالری این حوزه به نمایش گذاشته می‌شود.
وی، آثار مسابقه مذکور را بیشتر در زمینه زیست‌محیطی و عکس عنوان کرد و اذعان داشت: در هفته هوای پاک معاینه فنی خودروها نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.
عبدوس، برگزاری نخستین کارگاه آموزشی دهیاران درباره نحوه مدیریت پسماندهای کشاورزی را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: پسماندهای کشاورزی عمده‌ترین مشکل آلودگی هوا در فصل برداشت برنج در گیلان است.
وی خاطر نشان کرد: در این راستا تفاهمنامه‌ای بین محیط زیست گیلان و دفتر امور روستایی استان منعقد شده است.
مدیر کل محیط زیست گیلان، جلوگیری از تردد خودروهای فاقد برچسب معاینه فنی را از دیگر برنامه‌های هفته هوای پاک عنوان کرد و افزود: طبق هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان در یک روز از هفته هوای پاک از تردد خودروهای فاقد برچسب معاینه فنی جلوگیری می‌شود.
عبدوس از افتتاح یک لاین دوچرخه‌سواری از میدان گیل رشت به طرف توشیبای این شهر خبر داد و اظهار داشت: این لاین با همکاری شهرداری در روز 29 دی جاری افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری بیان داشت: روز جمعه 30 دی ماه نیز مسابقه دوچرخه‌سواری برای آقایان در انزلی برگزار می‌شود.
این مسئول یادآور شد: روز شنبه اول بهمن با هماهنگی شرکت گاز استان بازدیدی از موتورخانه‌های مجتمع‌های اداری و صنعتی با همکاری کارشناسان این شرکت برای نحوه مدیریت، سوخت و انرژی به عمل می‌آید.
وی با تصریح بر اینکه برنامه‌های متنوعی در این هفته انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: در هفته هوای پاک ایستگاه سنجش آلودگی هوای رشت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و از صاحبان صنایع، شهرداران و مسئولان استان تجلیل می‌شود.
عبدوس با اشاره به اینکه در هفته هوای پاک مرکز ملی پایش آنلاین نیز افتتاح می‌شود، اذعان داشت: این مرکز مجهز به سنسورهای انواع آلودگی‌هاست که به سامانه مرکزی سازمان محیط زیست کشور متصل می‌شود.
به گفته وی، ایستگاه‌های ثابت سنجش رشت به طور آزمایشی از اول مرداد امسال در رشت راه‌اندازی شده که 22 پارامتر هوای کلانشهر رشت را اندازه‌گیری می‌کند.
این مسئول، متذکر شد: در این ایستگاه شش عنصر تجزیه و تحلیل و یا پارامتر اصلی مانند منواکسیدکربن، ازون، SO،NOX دو، هیدروکربن‌ها و ذرات گرد و غبار و پارامترهای فرعی نظیر متان، درصد رطوبت و دمای هوا و منواکسید نیتروژن را اندازه‌گیری می‌‌کند.
به گفته این مسئول، سنجش آلاینده‌ها در طول این چند ماه توسط دستگاه مذکور نشان می‌دهد که بیشتر روزها، میزان آلایندگی هوا در شهر رشت پایین‌تر از حد استاندارد بوده ولی در ایام سوزاندن کاه و کلش پس از برداشت برنج توسط کشاورزان و نیز در اول دی جاری به دلیل وارونگی هوا ذرات معلق بالاتر از حد استاندارد در هوای شهر رشت بوده است.
در این مراسم چهار دوچرخه به صاحبان نقاشی برتر و منتخب اهدا شد.
انتهای پیام/خ۱۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول