اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

مدارس هرمزگان نباید کمبود امکانات داشته باشند

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: هیچ یک از مدارس این استان نباید کمبود امکانات داشته باشد و همچنین دانش‌آموزان باید در بهترین شرایط ممکن مشغول به تحصیل باشند.

مدارس هرمزگان نباید کمبود امکانات داشته باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: فضای موجود در یک مدرسه تنها مختص به دانش‌آموزان نیست بلکه در وقت‌های تعطیلی باید فرصتی برای استفاده علمی و فرهنگی مردم آن محله و زمینه ساز رشد و پیشرفت تمام اقشار جامعه باشد.
وی افزود:‌ شورای آموزش و پرورش یک فرصت مناسب برای برقراری عدالت در زمینه تعلیم و تربیت در استان است و بررسی وضعیت برخورداری واحدهای آموزشی سراسر هرمزگان و سنجیدن آن با مرکز استان بر عهده این شورا است.
استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت تنوع سازی در محیط‌های یادگیری برای جذب دانش آموزان، ادامه داد: ایده نو برای افزایش جاذبه در محیط‌های آموزشی از قبیل امکانات، مدیریت و نوع برخورد نیز از مواردی است که شورای آموزش و پرورش می‌تواند در آن تاثیرگذار باشد.
وی اضافه کرد: شورای آموزش و پرورش باید خالق ایده‌های جدید و نوین در رویه تعلیم و تربیت و از نگاه بسته در این امر به دور باشد.
عزیزی مکان‌های آموزشی را  فرصت‌هایی دانست که دیگران نیز می‌توانند از آنها استفاده کنند و این تنها در خصوص دانش آموزان و معلمان نیست بلکه مدارس می‌توانند کانون پیشرفت و رشد تمام اقشار جامعه باشد.
وی بیان داشت: اگر از فضاهای موجود در مدارس در زمان تعطیلی استفاده مناسب داشته باشیم می‌توان مدرسه را به عامل ترقی و افزایش فرصت در جامعه بدل کرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان بر برخورداری مدارس و واحدهای آموزشی از امکانات و تجهیزات تاکید و بیان داشت: مدارس و واحدهای اموزشی به نوعی باید با کمترین مشکل روبه‌رو بوده و سزاوار نیست که در مدرسه‌ای کمبود امکاناتی از قبیل آزمایشگاه و سالن داشته باشند.
عزیزی ارائه آموزش‌های دینی و به ویژه نماز را در مدارس ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در مدارس تنها نباید به جشن تکلیف برای دانش‌آموزان بسنده کرد بلکه باید آنها را انسان‌های مومن، قانونگرا و منظم تربیت کرد.
وی تصریح کرد: اگر تعلیم و تربیت همراه با تزکیه باشد مسلما جوانان در دانشگاه‌ها نیز گام‌های مطمئن‌تر و بهتری بر می‌دارند و این خود نشان از اهمیت کار آموزش و پرورش به عنوان یک پایگاه اجتماعی پایه‌ای و ریشه‌ای دارد.
نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به لزوم وجود پژوهش و فناوری در مدارس استان اذعان داشت: در مدارس باید پژوهش و تحقیق صورت گیرد و آن را به دانش آموزان نیز آموزش دهند تا بتوان به این قشر جامعه به عنوان یک پژوهشگر نگاه کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول