اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای برنامه‏های متنوع؛

هفته فرهنگی سمنان در کاخ گلستان پایان یافت

خبرگزاری فارس: هفته فرهنگی استان سمنان با اجرای برنامه‏های متنوع فرهنگی و هنری و با حضور چشمگیر هموطنان ایرانی و گردشگران خارجی در کاخ موزه گلستان پایان یافت.

هفته فرهنگی سمنان در کاخ گلستان پایان یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، هفته فرهنگی استان سمنان با شعار «استان سمنان، جنگل، کویر، آسمان» با اجرای برنامه‏های متنوع برگزار شد.
این هفته فرهنگی با هدف معرفی هر چه بیشتر استان سمنان، آیین‏ها و آداب و رسوم، جاذبه‏های تاریخی، طبیعی و گردشگری و ... برگزار شد.
برپایی40 غرفه عرضه و فروش صنایع دستی به همراه اجرای مراحل تولید زنده صنایع دستی، توزیع اقلام گردشگری و معرفی استان، برپایی غرفه فرهنگ مکتوب، معرفی شهمیرزاد به عنوان شهر نمونه گردشگری، برپایی خانه‏های روستایی و عرضه سوغات از جمله برنامه‏های این هفته فرهنگی بود.
برپایی غرفه یادمان شهدای استان، غرفه نماینده آژانس‏های خدماتی و مسافرتی شهرستان‏های استان، سیاه چادرهای عشایری با عرضه محصولات عشایر مهدیشهر و گرمسار، پخت نان، آش محلی، برپایی عکس ‏خانه قاجاری همراه با غرفه عکاسی با پوشاک سنتی و تحویل فوری به مراجعان، نمایشگاه عکس استان سمنان در دوره قاجار و برگزاری مسابقه استان‏شناسی از دیگر برنامه‏های این هفته بود.
در این هفته فرهنگی، هر شب به اجرای برنامه‏های آیینی و سنتی یکی از شهرستان‏های استان اختصاص داشت و هموطنان و گردشگران خارجی با آداب و سنن و فرهنگ و تمدن کهن این استان بیش از پیش آشنا شدند.
برنامه‏های این هفته فرهنگی با برپایی غرفه‏ها آغاز شد و اجرای برنامه‏های آیینی و سنت‏های شهرستان‏های استان از مهم‏ترین بخش‏های آن بود.
مراسم «شب شاهرود» با اجرای برنامه‏های متنوع و جذاب و استقبال پرشکوه مردم نوید آغازی با اقتدار از اجرای برنامه‏های استان سمنان را داد.
این شب با اجرای موسیقی محلی شاهرود، مراسم چوب‏بازی روستای کالپوش شاهرود، اجرای مراسم آیینی عروسی، اجرای نمایش آیینی اسب‏چوبی، روستای قلعه‏بالا و معرفی جاذبه‏های گردشگری شاهرود پایان یافت.
یکی از حاشیه‏های مهم این هفته فرهنگی، برپایی ایستگاه نقاشی کودکان در محل غرفه معرفی استان بود که با استقبال چشمگیر کودکان و حتی بزرگ‏ترها مواجه شده بود.
شب دوم به اجرای برنامه‏های آیینی شهرستان مهدیشهر اختصاص داشت؛ در این شب نیز برنامه‏های متنوعی از جمله موسیقی محلی مهدیشهر، موسیقی تلفیقی سنتی و پاپ، شعرخوانی با گویش محلی، نمایش طنز به گویش محلی و ... اجرا شد.
از جمله حاشیه‏های جالب این هفته فرهنگی، استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان از این برنامه‏ها بود؛ به طوری که در زمان اجرای این برنامه‏ها، محوطه در نظر گرفته شده مملو از جمعیت می‏شد.
اما سومین شب به اجرای برنامه‏های شهرستان گرمسار اختصاص داشت که شامل اجرای چوب‏بازی، شعرخوانی، پخش کلیپ معرفی جاذبه‏های گردشگری گرمسار و ... بود.
یکی از جذاب‏ترین و بهترین برنامه‏های این شب‏ها به دامغان تعلق داشت که با اجرای مجری توانمند «امیر احمدی» و طنین نوای خاطره‏انگیز «مرغ سحر» مجموعه فرهنگی کاخ موزه گلستان حال و هوای دیگری پیدا کرده بود.
اجرای موسیقی سنتی، مراسم آیینی حنابندان، چوب‏بازی، معرفی شهرستان دامغان و دیگر برنامه‏های شاد و مفرح از دیگر برنامه‏های شب دامغان بود.
آخرین شب این برنامه‏ها، با اجرای برنامه‏های شب سمنان و اختتامیه به پایان رسید.
این برنامه با اجرای موسیقی‏سنتی، اجرای ورزش باستانی توسط تیم ورزش باستانی سمنان، چوب‏بازی، موسیقی محلی استان، تجلیل از چهره‏های برتر فرهنگی و حامیان میراث فرهنگی در استان و ... با حضور معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انجمن هم‏استانی‏های مقیم مرکز، رئیس مجموعه کاخ موزه گلستان، نماینده مردم دامغان درمجلس شورای اسلامی و ...  برگزار شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول