اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز:

کمیته نهضت مطالعه مفید باید در کرج راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: کمیته نهضت مطالعه مفید باید در شهرستان کرج راه‌اندازی شود.

کمیته نهضت مطالعه مفید باید در کرج راه‌اندازی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، رمضانعلی محسنی اظهار داشت: برای راه‌اندازی این کمیته باید تمامی دستگاه‌ها چون سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و .... همکاری داشته باشند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد اینکه باید مطالعه در کشور همگانی شود و کتاب نباید از دست جوان ما بیفتد، اظهار داشت: مطالعه مفید مطالعه‌ای است که اولا معطوف به اثر باشد و ثانیا به ارتقای توانایی ذهنی آن کمک نماید و در نهایت به پرورش تعالی فرد در راستای به فعلیت رساندن استعدادهای الهی وجود او باشد.
این مسئول در ادامه به معرفی شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای پرداخت و گفت: ما با استفاده از ظرفیت فراسازمانی انجمن‌ها که متشکل از استانداری، فرمانداری، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش و ... است باید فرصتی ایجاد کنیم که بتوانیم به معرفی شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای کشور بپردازیم.
محسنی افزود: شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای تنها شبکه اجتماعی است که برای همه ایرانیان قابل دسترس و استفاده است و هدف ما دعوت از همه مردم برای عضویت در این شبکه و بهره‌مندی از آن برای تمام ایرانیان است.
وی بیان داشت: در راستای معرفی شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای ضمن همکاری دستگاه‌های تاثیرگذار، با استفاده از روزنامه‌ها، فیش‌های حقوقی، قبض‌های آب و برق و تلفن، تابلوهای اعلانات در سازمان‌ها و ادارات و دانشگاه‌ها و اماکن عمومی، طراحی بنر مخصوص سایت کتاب‌خوانان حرفه‌ای جهت تبلیغات در سایت‌های مختلف می‌توانیم در این خصوص تبلیغات خوب و وسیعی انجام دهیم.
به گفته این مسئول شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای ایران، یک شبکه اجتماعی است که در تیرماه سال‌جاری آغاز به کار کرده است.
وی هدف اصلی این شبکه را ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در میان اقشار مختلف جامعه عنوان کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در ادامه به بحث ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه پرداخت و گفت: این طرح ابتدا در شهرستان کرج از بهمن‌ماه سال‌جاری تا فروردین سال آینده با قرار دادن قفسه‌های کتاب در مکان‌های پر رفت و آمد در سطح شهر به صورت آزمایشی انجام می‌شود و با بررسی نتایج اجرای طرح آزمایشی اجرای نهایی آن از اردیبهشت‌ماه خواهد بود.
وی اضافه کرد: ایستگاه‌های مطالعه این امکان را به وجود می‌آورد تا همگان بدون هیچ محدودیتی به کتاب مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند.
انتهای پیام/و30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول