اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان خبر داد

افزایش کتابخانه‌های نابینایان به 50 باب تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: پیش از این تنها کتابخانه ولی‌عصر ارائه کننده کتاب‌های ویژه نابینایان بود اما اکنون 24 باب کتابخانه در این ارتباط مشغول فعالیت هستند که تا پایان سال به 50 باب افزایش می‌یابد.

افزایش کتابخانه‌های نابینایان به 50 باب تا پایان سال
غلام‌رضا یاوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در هفته کتاب امسال 690 عنوان کتاب گویا آماده شده و برای استفاده نابینایان به کتابخانه‌های مرکزی شهرستان‌ها فرستاده شده است.
وی درباره کتابخانه‌های ویژه معلولان نیز بیان داشت: رمپ (ورودی) ویژه‌ای در بعضی کتابخانه‌ها برای این افراد آماده‌سازی شده و دیگر اقدامات و آماده‌سازی بقیه کتابخانه‌ها نیز سال آینده با بودجه 91 محقق می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان درباره ایجاد کتابخانه دیجیتال نیز گفت: دولت بحث کتابخانه دیجیتال را به نهاد کتابخانه‌های کشور واگذار کرده که اکنون در مرحله ورود اطلاعات است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای عرضه کتاب به صورت دیجیتال ابتدا باید حقوق مادی و معنوی ناشر و مؤلف آن خریداری شود این موضوع بار مالی زیادی را برای دولت در پی دارد و سبب طولانی شدن این پروسه می‌شود، اما بخشی از این کتاب‌ها تاکنون خریداری شده است.
یاوری با بیان اینکه برخی انتشارات مدعی تهیه هزاران کتاب دیجیتال در یک سی دی هستند، تاکید کرد: بخش دیگری از ایجاد کتابخانه دیجیتال ورود اطلاعات و دیجیتالی کردن کتاب‌هاست که به معنای تهیه فایل پی دی اف کتاب نیست در حالی که این سی ‌دی‌ها در واقع شامل فایل‌های پی دی اف از کتاب‌هاست، کتاب دیجیتال تعریف ویژه خود را دارد و فرد باید قادر به جستجوی بخش‌های مختلف کتاب نیز باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان در ادامه بیان داشت: اکنون نهاد کتابخانه‌های کل کشور در حال دیجیتال سازی کتاب‌هاست و به محض اینکه کار دیجیتال سازی آنها تمام شود تمام کتابخانه‌ها و کاربران با دسترسی به شبکه اینترنت حتی از منزل قادر به استفاده از آن هستند.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول