اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

اختصاص یک‌میلیارد تومان برای ساخت کتابخانه‎های روستایی

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: 10 میلیارد ریال برای ساخت 10 کتابخانه روستایی در استان بوشهر در سال جاری از محل مازاد بر درآمد استان اختصاص می‎یابد.

اختصاص یک‌میلیارد تومان برای ساخت کتابخانه‎های روستایی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های استان بوشهر اظهار داشت: در روستاها و حتی شهرها همه امکاناتی ایجاد شده است اما جای یک کتابخانه مناسب در این مناطق خالی است.
وی بیان کرد: فرهنگ کتاب‎خوانی و توسعه کتابخانه‎ها در مظلومیت است و سمت و سوی فعالیت‎های ما در روستاها به عنوان مناطقی که معمولا از کتابخانه محرومند، ایجاد فضاهای مطالعه‎ای مناسب و مطابق با استانداردها در قالب کتابخانه باشد.
استاندار بوشهر یادآور شد: انقلاب ما انقلابی فرهنگی است و توجه به فرهنگ مطالعه به عنوان یکی از شاخص‎های مهم فرهنگی باید به یک رویکرد در جامعه تبدیل شود.
جهانبخش اضافه کرد: با وجود توسعه رسانه‎ها در عرصه‎های مختلف، کتاب همچنان جایگاه ویژه خود را دارد و اثرات بسیار ارزشمندی در جامعه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار بوشهر گفت: کم‎مطالعه‎ای و کم‎خوانی یک آسیب بزرگ و سنگین اجتماعی است که برای رفع این آسیب باید اقدامی اساسی کنیم.
جهانبخش افزود: کتاب و کتابخوانی نقش بارزی در توسعه فرهنگ جامعه دارد و باید به سمتی برویم که با فراهم کردن زیرساخت‎های لازم در بخش سخت‎افزاری این آسیب اجتماعی را کاهش دهیم.
وی با اشاره به نبود یک کتابخانه مرکزی در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر ریشه قوی فرهنگی و تاریخی دارد که باید حفظ شود اما هنوز یک کتابخانه مرکزی به عنوان مرجعی برای مطالعه و پژوهش ندارد.
وی با بیان اینکه کتابخوانی در جامعه نتوانسته جایگاه واقعی خود را بیابد، ادامه داد: آمارهای موجود در ارتباط با سرانه مطالعه در جامعه نگران‎کننده است و برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی باید از خانواده شروع کرد و آن را در جامعه ارتقا داد.
جهانبخش اضافه کرد: به‌رغم توسعه رسانه‎ها در عرصه‎های مختلف، کتاب همچنان جایگاه ویژه خود را دارد و اثرات بسیار ارزشمندی در جامعه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
جهانبخش گفت: ارتقای فرهنگ کتابخوانی یک وظیفه همگانی است و همه تکلیف دارند در توسعه سخت‎افزاری کتابخانه‎ها همت کنند.
استاندار بوشهر اظهار داشت: یکی از شاخص‎های توسعه‌یافتگی هر کشور میزان وقت‎گذاری برای مطالعه و توسعه کتابخانه‎ها است و با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی استان بوشهر، باید در این استان در هر دو بخش خدمات خوبی به مردم ارائه دهیم.
وی ادامه داد: شهرداری‎ها در عمل به تعهد خود در برابر کتابخانه‌ها که پرداخت نیم درصد درآمدهای خود به این نهاد است، همت و مشارکت بیشتری داشته باشند.
جهانبخش بر فعال‎سازی کمیته نهضت مطالعه مفید در استان بوشهر به منظور ارتقای فرهنگ کتابخوانی در این استان تاکید کرد.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول