اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

تاسیس انجمن صنفی ورزشکاران در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: تاسیس انجمن صنفی ورزشکاران در آذربایجان غربی یکی از ضرورت‌ها بوده و سبب حل مشکلات این قشر می‌شود.

تاسیس انجمن صنفی ورزشکاران در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از استانداری آذربایجان غربی، ابراهیم فتح‌الهی اظهار داشت: در معاونت سیاسی اجتماعی استانداری مجموعه فعالیت‌های مربوط به حاکمیت دولت در منطقه پیگیری می‌شود به عبارتی دفاع از حریم قانون اساسی و شکل گیری نهاد‌های سیاسی در این معاونت مدیریت می‌شود و رسیدگی به وضعیت عمومی و زندگی مردم مربوط به این معاونت است.
وی افزود: یکی از برجسته‌ترین مسایل اجتماعی که با بیشتر مردم ارتباط دارد، ورزش است و سلامت جوانان یکی از جدی‌ترین مقوله‌های جامعه کنونی است.
فتح‌الهی با بیان اینکه وظیفه ذاتی نهاد حاکمیتی استانداری برنامه‌ریزی کلان در جهت منافع استانی است گفت: هماهنگی و تزریق بودجه از طریق استانداری انجام می‌گیرد و بقیه دستگاه‌ها به کمک می‌آیند و نهادهای مختلف با هماهنگی استانداری وارد عمل می‌شود تا یک رویداد ورزشی ملی و یا بین‌المللی رخ دهد.
وی با بیان اینکه در آینده نام ارومیه به عنوان شهر بین‌المللی ورزشی مطرح می‌شود تصریح کرد: به دلیل سابقه طولانی ارومیه در رشته ورزشی والیبال، مجموعه حاکمیتی استان و نظام اداری به این موضوع توجه جدی کرده است و اعتمادی که به مدیریت استان از سوی مسئولان کشوری به وجود آمده باعث شده ارومیه در دو سال اخیر برای برگزاری مسابقات بین‌المللی میزبان شود.
این مسئول با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی برای والیبال در رده‌های سنی مختلف در استان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: هیچگاه والیبال برای ما اصل نیست و در سایر رشته‌ها هم کار‌هایی شده است، برای مثال اگر در رشته ورزش همگانی در مدارس سرمایه‌گذاری شود نتایج خوبی به دست می‌آید.
وی با بیان اینکه زنگ ورزش در مدارس به تنهایی کافی نیست افزود: آمارها نشان می‌دهد وضعیت اسکلت بدنی دانش‌آموزان خوب نیست و اختلالات حرکتی در سنین نوجوانی به دلیل عادت‌های بد نشستن در دانش‌آموزان پدید آمده است.
فتح‌الهی با اشاره به تلاش‌های مسئولان در رشته فوتبال در استان گفت: در رشته فوتبال برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا از تیم‌های دسته یک خریداری کنیم و از طریق تاسیس باشگاه فوتبال بتوانیم در ارومیه تیمی در دسته یک کشوری داشته باشیم و به دنبال آن در لیگ برتر فوتبال بتوانیم حضور پیدا کنیم.
وی باشگاهداری در فوتبال را یک علم دانست و اضافه کرد: داشتن باشگاه و مدیریت آن مقوله مهمی است که در این زمینه بودجه مناسبی از سوی استانداری در نظر گرفته شده است تا توسط شهرداری یا موسسه فرهنگی ورزشی فوتبال تیم فوتبال در دسته یک خریداری شود.
فتح‌الهی با تاکید بر تاسیس باشگاه فرهنگی و ورزشی در استان گفت: امسال اقدامات خوبی در این راستا انجام شده که مهمتر از همه نگهداری و مدیریت تیم و حضور در لیگ فوتبال کشور است.
این مسئول بیان کرد: همه کسانی که علاقه‌مند به توسعه ورزش استان هستند و قلبشان برای اعتلای نام ارومیه می‌تپد باید حاشیه‌ها را  کنار بگذارند.
وی با بیان اینکه اینکه در طول سال‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه در جنگ حضوری فعال داشته است تصریح کرد: مشکلات امنیتی در این استان سبب شده در عرصه‌های مختلف ورزشی اتفاق خاصی روی ندهد ولی در سال‌های اخیر تلاش‌هایی شده است تا بتوانیم به شایستگی از نام ارومیه در عرصه‌های بین‌المللی حمایت کنیم.
فتح‌الهی برگزاری اردوی تیم ملی وزنه‌برداری در ارومیه را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: مسئولان استان باید در خدمت قهرمانان ورزشی باشند چرا که قهرمانان در عرصه‌های جهانی سبب اعتلای نام استان و کشورمان هستند .
معاون استاندار با تاکید بر اینکه باید برای حل مشکل مسکن و اشتغال قهرمانان ورزشی فکر اساسی و جدی کرد، گفت: باید فضایی فراهم شود تا قهرمان بتواند فارغ از دغدغه‌های زندگی به کار تخصصی خود بیشتر فکر کند .
فتح‌الهی از ایجاد ارتباط مستقیم بین قهرمانان ورزشی با استاندار در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: این امر در راستای طرح مشکلات قهرمانان است چرا که در زمان حاضر جایی برای حمایت از ورزشکاران وجود ندارد از سوی دیگر تاسیس یک انجمن صنفی و یا دایر کردن دفتر ویژه برای پیگیری مشکلات قهرمانان ورزشی می‌تواند بسیاری از مسایل را حل کند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در رسانه های محلی استان، بخش اختصاصی و ویژه‌ای برای ورزش در نظر گرفته شود و در مطبوعات استان نیز در زمینه ورزش حرفه‌ای کار کنند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول