اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرمایه‌گذاری شرکت داروسازی ثامن

مجموعه داروسازی "ثام وایا فارما" در عراق احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: پروژه ساخت شرکت داروسازی «ثام وایا فارما» با سرمایه‌گذاری مشترک داروسازی ثامن وابسته به آستان‌ قدس رضوی و شرکت«وایا گروپ» آغاز شد.

مجموعه داروسازی "ثام وایا فارما" در عراق احداث می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان ‌قدس رضوی، شرکت داروسازی ثامن به عنوان نخستین هلدینگ دارویی ایرانی پس از ثبت دفتر نمایندگی در اقلیم کردستان عراق اقدام به‌ انعقاد تفاهمنامه همکاری‌های مشترک وزارت بهداشت ایران و اقلیم کردستان عراق کرد.
مراسم کلنگ‌زنی پروژه ساخت این شرکت با حضور برخی از مقامات دولتی از جمله وزیر بهداشت اقلیم کردستان عراق، برخی از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و هم‌چنین مسئولان شرکت داروسازی ثامن و شرکت وایا گروپ برگزار شد.
شرکت داروسازی ثامن پس از اخذ موافقت برای سرمایه‌گذاری برون مرزی در اقلیم کردستان عراق و مذاکره با شرکت «وایا گروپ» نسبت به انعقاد تفاهمنامه برای ایجاد مجموعه داروسازی «ثام وایا فارما» با نسبت سرمایه‌گذاری 49 درصد داروسازی ثامن و 51 درصد شرکت «وایا گروپ» اقدام کرد.
پس از انجام اقدامات اولیه از جمله آزمایشات زیرزمینی، بررسی میزان فراوانی آب و شرایط محیطی، مراحل آغاز به کار آن توسط مسئولان شرکت داروسازی ثامن و «وایا گروپ» انجام شد.
طبق این قرارداد، شرکت داروسازی ثامن متعهد است سایر داروهای تولیدی این شرکت از جمله هورمون رشد انسانی، بوسرلین، داروهای ضد سرطان و خدمات دیالیز صفاقی را که امکان تولید محلی آن فراهم نشده است، به صورت ساخت قراردادی به سفارش شرکت «ثام وایا فارما»، تولید و به اقلیم کردستان عراق ارسال کند.
مجموعه داروسازی «ثام وایا فارما» در فاز نخست فعالیت خود یک میلیون لیتر انواع محلول‌های همودیالیز و در فاز دوم نیز 5 میلیون انواع سرم‌های تزریقی و یک میلیون انواع ویال‌های 50 سی سی و 100 سی سی تولید می‌کند.
در فاز توسعه این مجموعه تولیدی، تولید سالانه انواع سرم تا سقف 20 میلیون عدد و تولید آب مقطر نیز پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول