اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد

داروهای تبلیغی شبکه‌های ماهواره‌ای مورد تایید پزشکان نیست

خبرگزاری فارس: داروهای غیرمجاز تبلیغی در شبکه‌های ماهواره‌ای مورد تایید پزشکان نیست و ممکن است عوارض سوء و جبران‌ناپذیری را بر روی استفاده‌کننده بگذارد.

داروهای تبلیغی شبکه‌های ماهواره‌ای مورد تایید پزشکان نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تمام داروهای غیرمجازی که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، به دلیل دارا بودن مواد ناشناخته و خطرناکی که در ترکیبات داروها هم ذکر نشده، ممکن است در کوتاه مدت اثرات مورد نظر را تامین کند اما در دراز مدت عوارضی از جمله قلبی و عروقی، پوکی استخوان، کبدی، ‌عقیمی،‌ افزایش فشار خون، سرطان و نارسایی کلیوی ایجاد کند.
شرط اصلی ورود توزیع دارو تاییدیه آزمایشگاه کنترل کیفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است و تمام داروهایی که از طریق سیستم‌های ماهواره‌ای توزیع می‌شوند، فاقد این مجوز است.
داروهای ماهواره‌ای که فاقد ترکیبات شیمیایی است نیز به دلیل اینکه در شرایط غیر استاندارد نگهداری و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، ممکن است غیر قابل استفاده و خطرساز باشند.
هر دارویی که خارج از شبکه رسمی توزیع دارو باشد، غیرمجاز و غیر قابل مصرف است و داروهایی که در مکان‌های غیر از داروخانه و حتی برخی از عطاری‌ها نیز توزیع می‌شود به دلیل اینکه در شرایط استاندارد نگهداری نشده است، مورد تایید نیست.
از آنجا که کشورمان در زمینه علم پزشکی و تخصص یکی از کشورهای پیشرفته خاورمیانه به شمار می‌رود به شهروندان توصیه می‌شود برای درمان مشکلات خود به پزشکان متخصص مراجعه و از داروهای مجاز استفاده کنند.
بازرسان اداره نظارت بر توزیع دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور فعال بر عملکرد داروخانه‌های استان و توزیع دارو نظارت مستقیم و مستمر دارند.
شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند موارد را با شماره 8763914 اطلاع و یا به واحد بازرسی این معاونت واقع در شهرک دانش و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول