اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خراسان‌جنوبی خبر داد

راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی ایستگاه سنجش کیفی آلودگی هوای شهری در بیرجند هم‌زمان با هفته هوای پاک خبر داد.

راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی، حمید صالحی در تشریح برنامه‌های هفته هوای پاک خراسان‌جنوبی اظهار داشت: با راه‌اندازی ایستگاه سنجش کیفی آلودگی هوای شهری در اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، امکان سنجش گازهای آلاینده هوا و ذرات محیطی فراهم می‌شود.
وی افزود: به دلیل عدم تأمین اعتبار برای خرید مانیتور، میزان آلودگی هوا فقط برای کارشناسان اداره‌کل قابل رؤیت است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی ابراز امیدواری کرد: با خرید مانیتور نمایش میزان آلودگی هوا، این امکان برای شهروندان نیز مهیا شود.
صالحی با اشاره به برنامه‌های هفته هوای پاک تصریح کرد: هفته هوای پاک امسال با شعار "سوخت پاک، خودروی پاک، هوای پاک" از 25 دی‌ماه آغاز شده و تا اول بهمن‌ماه ادامه دارد.
وی از معاینه فنی رایگان خودروهای دولتی و 50 درصد تخفیف برای خودروهای شخصی در هفته هوای پاک خبر داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی اظهار داشت: اخطار به واحدهای آلاینده هوا، به صدا در آمدن نمادین زنگ هوای پاک، کاشت نهال و دوچرخه‌سواری نمادین توسط محیط‌یاران از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در هفته هوای پاک است.
صالحی، بازدید تصادفی از یکی از موتورخانه‌ها و کنترل تنظیم و رفع آلودگی مصرف سوخت و انرژی، بازدید از خدمات الکترونیک شهرداری بیرجند و برگزاری همایش صنعت سبز را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.
انتهای پیام/ح30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول