اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس محیط زیست خوزستان:

پایش لحظه‌ای آلودگی در برنامه پنجم توسعه است

خبرگزاری فارس: کارشناس حفاظت محیط زیست خوزستان پایش‌های لحظه‌ای و ارائه خوداظهاری صنایع را از تاکیدات برنامه توسعه پنجم عنوان کرد.

پایش لحظه‌ای آلودگی در برنامه پنجم توسعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، الهام خاکسار بعد از ظهر امروز در همایش آشنایی با سیستم‎های کنترل آلودگی هوا با تاکید بر سامانه پایش لحظه‌ای که به مناسبت نخستین روز هفته هوای پاک برگزار شد، اظهار داشت: در برنامه توسعه پنجم پایش‌های صنایع و منابع آلاینده صنعتی همچنین ارائه خوداظهاری ملاک قرار گرفته‌ است.

وی با بیان اینکه در هیچ کشوری قوانین زیست محیطی به صورت مستقیم در زمینه محیط زیست تدوین نشده است، افزود: رشد جمعیت، تکنولوژی، گسترش آلودگی و مواد سمی در محیط همچنین بحران زیست‌محیطی سبب شد در کنفرانس ریودوژانیرو برای حفظ کره زمین اصولی بیان شود و کشورهای عضو قوانین نیرومندی وضع کنند.

خاکسار با اشاره به هزینه‌های بالایی که صنایع برای خرید و نصب سیستم‌های کنترل آلودگی متحمل می‌شوند، گفت: طرح پایش لحظه‌ای سیستم‌های صنایع را کنترل و سلامت آنها را نشان می‌دهد.

 

* جابه‌جایی منطقی نیست

کارشناس ارشد HSE شرکت فولاد خوزستان نیز در این همایش جابه‌جایی این شرکت را از محدوده شهر اهواز با توجه به شرایط کنونی غیرممکن دانست.

کریم سرخی افزود: شرکت فولاد خوزستان در زمان احداث 10 کیلومتر با شهر فاصله داشت اما با وجود مکاتبات و درخواست‌های این شرکت مبنی بر عدم صدور مجوز ساخت و ساز در اطراف کارخانه، این امر محقق نشد.

وی مهم‌ترین آلودگی این صنعت را ذرات معلق در هوا عنوان کرد و گفت: از سال 86 تا 89 تولید این شرکت از 2 میلیون و 150 هزار تن به 3 میلیون و 20 هزار تن معادل 30 درصد افزایش رسیده و این در حالیست که میزان آلودگی کاهش یافته است.

سرخی افزود: 5 میلیون تن سنگ آهن به صورت پودر در مسیر 40 کیلومتری در فرآیند تولید جابه‌جا می‌شود با این حال آلودگی هوا 100 میکروگرم بر مترمکعب با هوای زمینه (منازل سازمانی شرکت) فاصله دارد که نسبت به سال گذشته 23 میکروگرم بر مترمکعب کاهش نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم‌های لحظه‌ای پایش آلودگی در این شرکت از سال 85 نصب شده و 36 دستگاه پایش غبار خروجی در حال نصب است.

به گفته وی برای کاهش آلودگی هوا 55 برنامه با اعتبار 60 میلیارد تومان اجرا شده و 23 برنامه با اعتبار 45 میلیارد تومان نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول