به گزارش خبرگزرای فارس از شیراز آیتالله رزمجو پیش از ظهر امروز در همایش یکروزه مسئلهیابی در پژوهش اظهار داشت: با توجه به اینکه در مسیر تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش قرار داریم ضرورت توجه به مسئله پژوهش بسیار ضروری است.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری فارس تحقیق و پژوهش را لازمه هر تغییر و تحول دانست و افزود: معلم خوب معلمی است که هدفش فقط درس دادن نباشد بلکه معلم خوب معلمی است که خوب درس بدهد، خوب فکر کند و خوب تغییر دهد.
وی با بیان اینکه معلمان و مدرسان باید به امر پژوهش معتقد باشند تصریح کرد: در امر آموزش فقط درس دادن ملاک نیست بلکه گاهی اوقات ممکن است روش تدریس در مدارس و مناطق مختلف متفاوت باشد که در این صورت معلمان باید از ابتکار و خلاقیت لازم برخوردار باشند.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری فارس با تاکید بر ضرورت توجه معلمان به امر پژوهش تصریح کرد: برخی افراد تحقیق را به معنای رونویسی از دستاوردهای دیگران میدانند که این رونویسی فقط اتلاف بیتالمال است و هیچ بازتاب و نتیجهای ندارد.
رزمجو ادامه داد: در تحقیق و پژوهش رعایت اخلاق حرف نخست را میزند و افراد باید این مهم را مورد توجه جدی قرار دهند.
وی با اشاره به ضرورت تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این راستا از آموزش و پرورش انتظار است عزم خود را برای تحقق هر چه سریعتر تحول بنیادین جزم کند.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری فارس گفت: دانشگاه ویژه فرهنگیان باید هر چه سریعتر راهاندازی شود چراکه آموزش و پرورش تا کنون نیروهای متخصص بسیاری را از دست داده و باید برای حفظ بقیه تمام تلاش خود را به کار گیرد.
وی در ادامه پژوهش در حوزه علوم انسانی را یکی از نیازهای جامعه دانست و اضافه کرد: باید در تحقیقات و پژوهشهای علوم انسانی به گونهای عمل کرد که شعار وحدت بین دانشگاه و حوزه هر چه زودتر عملیاتی شود.
رزمجو در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تدریس درس روش تحقیق در مقطع دبیرستان شد و ابراز داشت: روش تحقیق باید از سطوح پایین تدریس شود و دانشآموزان باید قبل از ورود به دانشگاه با روش تحقیق آشنا شوند.
وی با بیان اینکه با تحقیقات کمی راه به جایی نمیبریم و باید به سمت ارائه تحقیقات کیفی گام برداریم گفت: تدریس روش تحقیق در مقطع دبیرستان باعث میشود به سمت تحقیق کیفی گام بر داریم و از تحقیقات کمی فاصله گیریم.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری فارس در پایان ابراز داشت: روش تحقیق در آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد زیربنایی باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش فارس، همایش یک روزه مسئلهیابی در پژوهش منطقه 4 کشور در شیراز برگزار شد.
انتهای پیام/غ10
اخبار مرتبط
-
ثبت نام 2 هزار نفر در آزمون ورودی موسسه آموزشی پژوهشی امام
-
35 طرح پژوهشی در نیروی انتظامی بوشهر انجام شده است
-
پژوهشگران و فناوران دماوندی حمایت میشوند
-
ماندن پژوهشها روی کاغذ تأثیری در جامعه ندارد
-
انتشار فراخوان طرحهای پژوهشی کانونهای مساجد
-
اجرای 30 طرح پژوهشی در مراکز جهاد دانشگاهی کردستان
-
12 عنوان کتاب در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس چاپ شد
-
برگزاری کارگاه آموزشی ویژه پژوهشگران مسجدی فارس
-
پژوهشهای دانشگاه کاشان بر اساس نیازسنجی است
-
افزوده شدن کتاب کار و فناوری و تفکر و پژوهش به پایه ششم ابتدایی
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.