اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کاشان:

پژوهش‌های دانشگاه کاشان بر اساس نیازسنجی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کاشان گفت: فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه کاشان بر اساس نیازهای امروز جامعه طراحی می‌شود.

پژوهش‌های دانشگاه کاشان بر اساس نیازسنجی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان عباس کتابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: فعالیت پژوهشی دانشگاه کاشان بر اساس نیازهای مهم و اساسی جامعه امروز طراحی می‌شود تا از این راه منابع مالی برای ادامه فعالیت‌های پژوهشی تأمین شود.
وی عنوان کرد: دانشگاه کاشان فعالیت خود را در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی و توجه به توسعه پژوهش متمرکز کرده ‌است.
رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: دانشگاه برای فعالیت‌های پژوهشی خود با کمبودها و محدودیت‌های منابع مالی روبه‌رو است و منابع مالی موجود کفاف فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه را نمی‌دهد.
این مسئول هزینه فعلی فعالیت پژوهشی این دانشگاه را بیش از سه میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: دانشگاه کاشان در حال قراردادهایی با صنعت، بخش خصوصی و دستگاه‌های نیازمند طرح‌های پژوهشی است که این قراردادها می‌تواند بخشی از نیازهای منابع مالی طرح‌های پژوهشی دانشگاه کاشان را تأمین کند.
کتابی در ادامه از انعقاد قرارداد چندین طرح کلان پژوهشی با وزارت صنایع و معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد و یادآور شد: اجرای این طرح‌ها موجب می‌شود دانشگاه کاشان در ارائه طرح‌های پژوهشی خود با محدودیت‌های منابع مالی روبه‌رو نباشد.
وی در ادامه از راه‌اندازی نیروگاه یک مگاواتی تولید همزمان برق، حرارت و برودت"CCHP" در دانشگاه کاشان به عنوان یکی از طرح‌های منحصر به فرد کشور نام برد و عنوان کرد: این طرح با یک میلیارد و 250 میلیون تومان هزینه از محل اعتبارات سازمان بهینه‌سازی، برای احداث بنا و خرید تجهیزات تولید برق، تولید حرارت و تبدیل حرارت به برودت راه‌اندازی شده است.
این مسئول در پایان اذعان داشت: بهره‌برداری از این طرح موجب شد تا یک و نیم متر مکعب گاز طبیعی در سال صرفه‌جویی شود و از انتشار  3 هزار و 600 تن گازهای آلاینده گلخانه‌ای جلوگیری شود.
انتهای پیام/ن۲۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول