اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خبرداد

اعزام دانش‌آموزان دختر خراسان شمالی به اردوهای راهیان نور

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان دختر این استان از هفته آینده در قالب درس آموزش دفاعی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

اعزام دانش‌آموزان دختر خراسان شمالی به اردوهای راهیان نور
محمد وحیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: براساس برنامه قرار است تا حدود 5 هزار دانش‌آموز دختر به همراه فرهنگیان به اردوهای راهیان نور جنوب کشور اعزام شوند.
وی با اشاره به اینکه از اواخر مهر امسال نیز تاکنون 5 هزار و 300 دانش‌آموز پسر پایه دوم دبیرستان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، تصریح کرد: دانش‌آموزان طی یک هفته اعزام به این اردوها از برنامه‌های مختلف فرهنگی بهره‌مند شدند.
وحیدی با بیان اینکه این اردوها تأثیر بسزایی در تقویت روحیه معنوی و ارزشی دانش‌آموزان داشته است، افزود: دانش‌آموزان در این اردوها با رشادت‌های شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا و یاد آنان را گرامی می‌دارند.
وی در بخش دیگری با بیان اینکه یکی از رویدادهای بسیار مهم در عرصه آموزش و پرورش تدوین سند توسعه این تشکیلات فرهنگی است، گفت: یکی از بندهای مهم این سند که 88 پژوهش مبنای آن قرار گرفته، توجه به تعمیق و تقویت ارزش‌های دینی برای مقابله با توطئه دشمنان برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: برای تحقق این برنامه کمیته‌ همکاری آموزش و پرورش با حوزه علمیه در استان فعال شده و همچنین کمیته‌های شهرستانی به همین منظور راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه برای تعمیق و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مدارس خراسان شمالی تفاهمنامه‌هایی با سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز بسته شده است، تصریح کرد: براساس این تفاهمنامه‌ها دانش‌آموزان از فعالیت‌های فرهنگی و همچنین آموزش فرق مذاهب، امام شناسی و ... بهره‌مند می شوند.
وحیدی با بیان اینکه تربیت امری مقطعی نبوده و نیازمند حضور مستمر روحانیون است، گفت: در این راستا از ظرفیت روحانیون نیز در مدارس شبانه روزی استان استفاده می‌شود.
وی همچنین از اجرای طرح حکمت با همکاری حوزه علمیه قم در مدارس این استان خبر داد و افزود: تاکنون سه هزار معلم خراسان شمالی زیرپوشش آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اجرای طرح یاوران معروف، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برای دانش‌آموزان برای رفع شبهات در حوزه دین و همچنین توسعه مدارس قرآنی را از مهمترین برنامه‌های فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی به منظور تقویت ارزش‌های دینی دانش‌آموزان برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی برشمرد.
انتهای پیام/خ۲۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول