اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته هوای پاک

فضای سبز منطقه ویژه اقتصادی یزد توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: به مناسبت گرامیداشت هفته هوای در مراسمی با حضور مسئولان استانی، عملیات توسعه فضای سبز در منطقه ویژه اقتصادی یزد آغاز شد.

فضای سبز منطقه ویژه اقتصادی یزد توسعه می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد صبح امروز در مراسم ویژه توسعه عملیات فضای سبز منطقه ویژه اقتصادی یزد به مناسبت هفته هوای پاک اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در سال گذشته در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی محیط اقدامات قابل قبولی انجام داده است که از آن جمله می‌توان به گازرسانی به صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اشاره کرد.
سیدمسعود عظیمی با اشاره به مزیت نسبی گاز طبیعی نسبت به سایر سوخت‌های فسیلی به ویژه در بخش صنایع افزود: قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، شهرک‌های صنعتی یزد در فاز یک و دو، جهان‌آباد، تفت و ناحیه صنعتی حسن‌آباد گازدار بودند.
وی ادامه داد: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان، شهرک‌های صنعتی ابرکوه، اردکان، مهریز، طبس، یزد در فاز سه و جهان آباد در طرح توسعه و نواحی صنعتی بهمن، سریشم، هرات، مروست، عقدا و پیشکوه گازدار و یا در مرحله گازدار شدن هستند.
عظیمی با بیان فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه حفاظت از محیط زیست در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یزد خاطرنشان کرد: این شرکت رویکرد جدیدی در زمینه توجه به اقدامات زیست محیطی در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی آغاز کرده است و در این راستا ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به منظور جمع‌آوری فاضلاب واحدهای صنعتی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی ترویج فرهنگ حفظ و حمایت از محیط زیست، گسترش فضای سبز، بیابان‌زدایی و جلوگیری از فرسایش خاک را از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت برشمرد و تصریح کرد: مجموع فضای سبز شهرک‌ها و نواحی صنعتی 29گانه استان تاکنون بیش از 100 هکتار است که امیدواریم با تامین منابع مالی لازم هم‌چنین تخصیص آب مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی، 50 هکتار به مجموع فضای سبز موجود تا سال آینده افزوده شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به نقش مهم شرکت شهرک‌های صنعتی در جانمایی و استقرار صنایع، خواستار حمایت مسئولان استان در استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شد.
حمید جلالوندی با اشاره به اینکه استان یزد به سمت صنعتی شدن گام برداشته است و برخی شهرستان‌های آن در جرگه شهرهای صنعتی کشور به شمار می‌روند، بر توسعه فضای سبز در این شهرستان‌ها تاکید کرد.
وی از تلاش‌های شرکت شهرک‌های صنعتی برای ایجاد و توسعه فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تقدیر و بر لزوم حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حفظ و نگهداری فضاهای موجود تأکید کرد.
از 25 دی تا اول بهمن‌ماه هفته هوای پاک تعیین و نامگذاری شده است.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول