اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه انتشاراتی الاعلمی‌للمطبوعات لبنان:

تعداد ناشران داخلی و خارجی در نمایشگاه کتاب حوزه برابر شود

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه انتشاراتی الاعلمی‌للمطبوعات لبنان با بیان اینکه بیشترین ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب حوزه از موسسات ایرانی هستند، خواستار برابری موسسات داخلی و خارجی در این نمایشگاه شد.

تعداد ناشران داخلی و خارجی در نمایشگاه کتاب حوزه برابر شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، اعطی اعلمی گفت: برای دومین سال است که در نمایشگاه کتاب حوزه حضور پیدا می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در این رویداد فرهنگی تاثیرگذار باشیم.
وی با بیان اینکه موسسه انتشاراتی الاعلمی‌للمطبوعات لبنان با حدود 50 درصد از انتشارات خود در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است، اظهار داشت: هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف در دومین نمایشگاه کتاب حوزه به بازدیدکنندگان عرضه کرده‌ایم.
مدیر غرفه موسسه انتشاراتی الاعلمی‌للمطبوعات لبنان برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در ارتقای فرهنگ دینی موثر دانست و تاکید کرد: باید ناشران خارجی این نمایشگاه افزایش یابد تا تنوع کتاب‌های عرضه شده بیشتر شود.
وی با بیان اینکه بیشترین ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب حوزه از موسسات ایرانی هستند، گفت: باید 50 درصد از ناشران حاضر در این نمایشگاه خارجی باشند تا ضمن ارائه کتاب‌های جدید، تبادل فرهنگی صورت گرفته و نمایشگاه از تنوع بیشتری برخوردار شود.
اعلمی با تاکید بر اینکه ضرورت برگزاری نمایشگاه کتاب‌های دینی بر هیچ‌کس پوشیده نیست،‌ خاطر نشان کرد: باید کتاب‌های حوزه دین در نمایشگاهی عرضه شود تا علاقمندان با حضور در این نمایشگاه از آخرین کتاب‌های منتشر شده در حوزه دین آگاه شوند و از آنها استفاده کنند.
وی تاکید کرد: باید از ناشران برای حضور در این نمایشگاه‌ها حمایت شود تا بتوانند بیشترین آثار خود را عرضه کنند و سطح کیفی نمایشگاه افزایش یابد.
مدیر غرفه موسسه انتشاراتی الاعلمی‌للمطبوعات لبنان همچنین با اشاره به تخفیفات مناسبی که در این نمایشگاه برای علاقمندان به کتاب در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: اگر امکان دارد باید این‌گونه حمایت‌ها از مردم بیشتر شود تا مردم با فراغ بال بیشتری بتوانند نسبت به تهیه کتاب‌های موردنظر خود اقدام کنند.
وی از اخذ گمرک در هنگام وارد کردن کتاب به کشور انتقاد و تاکید کرد: با توجه به اینکه کتاب کالای فرهنگی به شمار می‌رود در تمام دنیا اجازه ورود کتاب را بدون گمرک می‌دهند اما اینجا اینگونه نیست که اخذ این گمرک سبب بالا رفتن قیمت کتاب‌ها ‌شود.
اعلمی با بیان اینکه قیمت‌ کتاب‌های موسسه انتشاراتی الاعلمی‌للمطبوعات لبنان امسال افزایش نیافته است، گفت: اما نوسان قیمت دلار در قیمت‌های کتاب نیز تاثیر گذاشته است.
انتهای پیام/م30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول