اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌تکرار/ ارتباط جامعه فرهنگی با قم نتایج مطلوبی به دنبال دارد

وزیر ارشاد: ‌نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه گفت: این حرکت به صورت مستمر در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وزیر ارشاد: ‌نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ سید محمد حسینی در حاشیه افتتاح و بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه اظهار داشت: اولویت در همه نمایشگاه‌ها توجه به کتب دینی و مذهبی است و در نمایشگاه کتاب تهران نیز بخشی به کتب دینی اختصاص داده می‌شود.
وی افزود: عرضه کتب دینی در نمایشگاه تهران با 50 درصد تخفیف به فروش می‌رسد و اکنون در نمایشگاه قم نیز کتاب‌ها با تخفیف 40 تا 60 درصد به مخاطبان عرضه می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رویه برگزاری نمایشگاه کتاب در دیگر شهرهای مذهبی از جمله مشهد نیز وجود دارد و اقداماتی در این زمینه صورت گرفته که نیازمند گسترش است.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه تصریح کرد: این حرکت به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و برخی افراد سال گذشته هنگامی که نخستین نمایشگاه کتاب حوزه برگزار شد گمان کردند این حرکت برای نخستین و آخرین بار خواهد بود ولی برخلاف تصورات این حرکت ادامه داشت و ما شاهد برگزاری دومین نمایشگاه هستیم.
حسینی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت که با احداث محلی مناسب مخصوص نمایشگاه فرصت بهتری برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراهم می‌شود.
وی به حضور ناشرین کشورهای مسلمان لبنان و عراق در نمایشگاه اشاره و بیان کرد: با برنامه‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین کرده است، هر سال شاهد حضور تعداد بیشتری از کشورهای مسلمان در نمایشگاه کتاب خواهیم بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با افزایش ارتباط ایران و کشورهای مسلمانی چون مصر، ‌می‌توانیم در این کشورها حضور فعال داشته باشیم و ناشران علاقه‌مندی که تمایل به حضور در ایران را دارند به حضور در نمایشگاه دعوت کنیم و در این راستا همه ساله شاهد حضور تعداد بیشتری از ناشران مسلمان منطقه‌ای در نمایشگاه باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مهم‌ترین رویکرد انقلاب اسلامی را در فضای فرهنگ و کتاب دانست و بیان داشت: در زمان قبل از انقلاب آنچه به نام فرهنگ در سطح جامعه تزریق می‌شد مبانی غربی و وارداتی بود که با فرهنگ کشور ما سازگاری نداشت.
حسینی ترویج فرهنگ بی‌بندوباری غرب را از جمله هدایای رژیم پهلوی به مردم ایران دانست و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحول عظیمی از نظر فرهنگی در کشور ما رخ داد که موجب شد فرهنگ غنی اسلامی در کشورمان جاری شود.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سعی شد در زمینه‌های گوناگون از مبانی بالای دینی در قالب‌های جذابی استفاده شود تا این فرهنگ ضمن حفظ زیبایی در قالب و ظرف‌های دیگری نیز به جوانان نشان داده شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: با سوق دادن جشنواره‌های فرهنگی به سمت و سوی مذهبی چون جشنواره فرهنگی امام رضا(ع)‌ شاهد استقبال گسترده و معرفی ظرفیت‌های فراوانی در این زمینه بودیم.
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی مذهبی نیازمند تعامل هنرمندان و فرهنگ دوستان به منابع دینی است، ابراز کرد: با هدایت کردن جشنواره‌ها به سمت ‌و سوی مذهبی،‌ علاقمندان برای تحقیق از منابع دینی و استفاده از اندیشمندان به قم سفر می‌کنند.
حسینی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مردم قم انتظار دارد با استفاده از مبانی دینی ما را در ساخت فیلم و نمایش با مضامین مذهبی یاری کنند، چرا که هرچه بتوانیم ارتباط جامعه فرهنگی را با قم بیشتر کنیم، نتیجه بهتری را شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/ش30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول