اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون اصفهان:

80 درصد مواد اولیه صنعت فرش وارداتی است

خبرگزاری فارس: نایب‌رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون اصفهان گفت: 80درصد مواد اولیه صنعت فرش وارداتی است.

80 درصد مواد اولیه صنعت فرش وارداتی است
علی شهبازی در حاشیه همایش دو روزه اتحادیه‌ها و اتاق‌های تعاونی سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حوزه صنعت فرش وجود دارد وارداتی بودن بخش اعظم مواد اولیه آن است.

نایب‌رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون اصفهان با اشاره به فرش‌های نفیسی که به سایر کشورها از ایران صادر می‌شود افزود: در حال حاضر در حدود 80 درصد مواد اولیه فرش‌های نفیس بافته شده در شهرهای اصفهان، آذربایجان و سایر شهرهایی که در این صنعت فعال هستند به صورت وارداتی تامین می‌شود.

وی در ادامه به سایر فرش‌های بافته در کشور نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سایر فرش‌های غیر صادراتی نیز در حدود 50 درصد مواد اولیه وارداتی است.

نایب‌رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون اصفهان با اشاره به تحریم‌هایی که به کشور از سوی برخی از کشورها وارد می‌شود، اظهار داشت: یکی از اقلام مهمی که در حال حاضر در ردیف کالاها و اقلام تحریم وجود دارد فرش ایران است که بر این اساس ما اکنون در حوزه واردات مواد اولیه با مشکل مواجه هستیم.

شهبازی در ادامه به نرخ ارز و نوسانات ناشی از آن در بازار فرش اشاره کرد و افزود: از دیگر مشکلاتی که صنعت فرش ایران با آن مواجه است نوسانات نرخ است که هر گونه افزایش و یا کاهش در نرخ ارز به نوعی به این صنعت نیز آسیب‌هایی را وارد می‌کند.

نایب‌رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون اصفهان در ارتباط با نقش صنعت فرش در ایجاد اشتغال اظهار داشت: یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در حوزه اشتغال کشور صنعت فرش است.

شهبازی با اشاره به اینکه آمارهای دقیقی در ارتباط با جمعیت فعال در این حوزه وجود ندارد افزود: یکی از چالش‌هایی که در این صنعت وجود دارد نبود آمار دقیقی در این حوزه است.

وی افزود: براساس آمارهایی که ارائه داده شده در حدود 549 هزار نفر زیرمجموعه اتحادیه‌های سراسری هستند که در این راستا درحدود 500 هزار نفر نیز در حوزه تعاونی‌های روستایی نیز شاغل در این صنعت هستند.

نایب‌رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون اصفهان خاطرنشان کرد: آنچه که در ارتباط با جمعیت شاغل در این حوزه می‌توان گفت این است که جمعیتی در حدود دو تا 10 میلیون نفر در صنعت فرش فعال هستند.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول