اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به ضرورت حفظ اموال شهرداری شیراز انجام شد

بازگشت طرح احداث ساختمان مدیریت بحران به شهرداری

خبرگزاری فارس: طرح پیشنهادی استانداری در مورد واگذاری زمین واقع در ضلع شمالی ساختمان استانداری فارس به منظور احداث ساختمان مدیریت بحران برای اصلاح به شهرداری بازگشت.

بازگشت طرح احداث ساختمان مدیریت بحران به شهرداری
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بعد از ظهر امروز در دویست و سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز طرح واگذاری زمین واقع در ضلع شمالی ساختمان استانداری فارس به منظور احداث ساختمان مدیریت بحران مورد بررسی قرار گرفت که با تصمیم شورای شهر شیراز این طرح برای اصلاح به شهرداری شیراز بازگشت.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مورد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این طرح به منظور اصلاح مواردی از جمله تنظیم توافق‌نامه چگونگی پرداخت بهای زمین بین شهرداری و استانداری فارس و ضرورت اخذ مجوز ساخت از شهرداری توسط استانداری به شهرداری شیراز ارجاع داده می‌شود.
علی زحمت‌کش گفت: مکان پیشنهادی فقط باید برای احداث ساختمان مدیریت بحران مورد استفاده قرار گیرد که این مهم به‌حتم باید در قرارداد ذکر شود.
وی مدت اعتبار توافق‌نامه را از زمان انعقاد شش ماه اعلام کرد و ابراز داشت: با رعایت عقب‌نشینی خیابان نشاط این توافق‌نامه شش ماه اعتبار دارد و پس از آن شهرداری باید در مدت مقرر تعیین تکلیف کند.
زحمت‌کش اضافه کرد: شورای شهر شیراز در چارچوب قانون برای احداث ساختمان بحران اعلام آمادگی می‌کند.
وی سپس با تاکید بر ضرورت اخذ مجوز ساخت از شهرداری تصریح کرد: احداث ساختمان بحران نیز مانند قضیه ایستگاه راه آهن شیراز ـ اصفهان نشود که بدون مجوز ساخته شد.
محسن معین یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نیز در مورد این طرح بیان کرد: مگر دولت چه کمک شایانی به شهر شیراز کرده که انتظار دارد با شرایط سهل و آسان زمین شهرداری را بگیرد.
وی افزود: بهتر است استانداری مشاور شهرسازی استخدام کند تا این‌گونه امور توسط او ساماندهی شود.
در ادامه جلسه شورا مصوبه تقاضای تشکیل شورای عالی سرمایه‌گذاری با عضویت سه نفر از اعضای شورا با قید یک فوریت به کمیسیون برنامه و بودجه بازگشت داده شد.
به گزارش فارس، در دویست و سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز همچنین پیشنهاد افزایش نرخ کرایه تاکسی شیراز مورد بررسی قرار گرفت که در این مورد اعضای شورا بنا به درخواست شهردار شیراز مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی را به کمیسیون حمل و نقل برگشت دادند.
دستور کار امروز این شورا حاکی از این بود که نرخ تاکسی‌های پیکان و پراید از 140 تومان به 200 تومان و نرخ سمند و پژو از 160 تومان به 200 تومان افزایش داشته باشد که این رقم به علاوه 200 تومان ورودی مسافران در تاکسی است.
رئیس شورای شهر شیراز در این راستا با تاکید بر ضرورت نظارت بر افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها خاطرنشان کرد: شهردار شیراز باید مباحث نظارتی را بر روند دریافت کرایه تاکسی افزایش دهد.
علی زحمتکش تصریح کرد: ملاک دریافت کرایه تاکسی در شیراز باید با مشخصه یک‌هزار و 500 متر باشد نه اینکه چهار راه‌ها ملاک دریافت کرایه تاکسی در شیراز قرار گیرند.
وی اضافه کرد: شهرداری همچنین باید به شورا تعهد دهد که اگر این افزایش قیمت در حال حاضر تصویب شد سال آینده درخواست افزایش نرخ نداشته باشد.
در ادامه عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز ضمن اعلام مخالفت با افزایش نرخ کرایه تاکسی در شیراز ابراز داشت: هنگامی که مسافربران شخصی می‌توانند با بنزین لیتری 700 تومان کار کنند چگونه تاکسی‌ها با بنزین لیتری 400 تومان نمی‌توانند کار کنند.
زین‌العابدین عرب گفت: باید مباحث مختلف افزایش کرایه تاکسی در شیراز مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه شهردار شیراز با بیان اینکه تاکسی‌ها باید در ساعات مختلف شب به خدمات‌رسانی به مردم مشغول باشند، اضافه کرد: در حال حاضر ساعات 9 شب به بعد مردم در انتظار تاکسی در کنار خیابان‌ها معطل می‌مانند.
علیرضا پاک فطرت تصریح کرد: امروز تاکسی‌ها در شیراز کرایه مصوب شورا را نیز دریافت نمی‌کنند و از طرفی خدمات‌رسانی نیز به خوبی انجام نمی‌شود.
وی با بیان اینکه باید به مردم شهر خدمات مناسبی ارائه شود اظهار داشت: هنگامی که نرخ کرایه‌های تاکسی افزایش پیدا کند باید خدمات‌رسانی نیز افزایش یابد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول