اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

زنگ هوای پاک در مدارس خوزستان نواخته شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور زنگ هفته هوای پاک در مدارس خوزستان به صدا در آمد.

زنگ هوای پاک در مدارس خوزستان نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین زنگ هوای پاک بخشی از معضلات آلودگی هوا در استان خوزستان را مربوط به صنعت و خودروها عنوان کرد.
جمال شاکری اظهار کرد: هر ساله زنگ هوای پاک برای جلب توجه عام و مسئولان نسبت به آلودگی هوا نواخته می‌شود و مشارکتی که در برگزاری این مراسم است نشانه توجه و حساسیت مردم نسبت به محیط زیست و مسائل آن است.
وی شعار امسال هفته هوای پاک را «سوخت پاک، خودروی پاک و هوای پاک» اعلام کرد و افزود: بخشی از معضلات آلودگی هوا در استان مربوط به صنعت و خودروها است، اگر این صنعت مغایر با اهداف توسعه پایدار فعالیت کند همراه با آلودگی خواهد بود.
معاون حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: روند صنعتی شدن و توسعه شهرها و افزایش خودروها پیامدهایی به دنبال داشته و حرکت شتابان به سوی پیشرفت مسائل آلودگی را نیز در پی دارد.
وی در ادامه در مورد بعد محلی و جهانی محیط زیست و پدیده گرد و غبار در سطح کلانشهر اهواز، همچنین آلودگی‌ها و تاثیرات آن بر محیط زیست اظهار کرد: راهکارهای مقابله با آلودگی هوا توجه به ملاحظات زیست محیطی توسط صنایع و رعایت معیارهای زیست محیطی، توجه به بازیافت، مشارکت همه آحاد در توسعه فرهنگ بازیافت و مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست راهکار کاهش آلودگی‌های زیست محیطی است.
در این مراسم دانش‌آموزان با سر دادن شعارهای زیست محیطی، توجه هر چه بیشتر مسئولان به مسائل محیط زیست را خواستار شدند. 
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول