اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

کنترل آلودگی هوا مستلزم اجرای برنامه‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: کنترل آلودگی هوا مستلزم اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

کنترل آلودگی هوا مستلزم اجرای برنامه‌های فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ اکبرحلیمی ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ هوای پاک که به صورت نمادین در یکی از مدارس استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: مدارس بهترین مکان برای ارائه آموزش‌های لازم به منظور حفظ هوای پاک و آلوده نکردن آن است.
وی افزود: برای بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی دانش‌آموزان به منظور پاکیزه نگه داشتن هوا باید برنامه‌های فرهنگی را در مدارس اجرا کرد.
این مسئول تأکید کرد: در این راستا ارتقای مهارت‌های علمی دانش‌آموزان از طریق آموزش بهترین شیوه برای حفظ منابع طبیعی و همچنین محیط زیست است.
حلیمی خاطرنشان کرد: استفاده درست از منابع طبیعی و حفظ و پاکیزه نگه داشتن محیط زیست یکی از مهم‌ترین راه‌های پاکیزه نگه داشتن هوا است.
وی افزود: براین اساس مربیان مدارس با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هم‌چنین ارتقای سطح دانش،‌ دانش‌آموزان می‌توانند نقش اساسی را در کنترل آلودگی هوا داشته باشند.
حلیمی در ادامه سخنان خود به انعقاد تفاهمنامه این اداره‌کل با اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان البرز در سال‌جاری اشاره ‌و اظهار کرد: در این راستا تاکنون آموزش‌های لازم از سوی کارشناسان محیط زیست به دانش‌آموزان ارائه ‌شده و هم‌چنین بسته‌ها و جزوات آموزشی نیز بین دانش‌آموزان و مربیانشان توزیع شده است.
وی برگزاری اردوهای یک روزه تفریحی، زیارتی و آموزشی را از دیگر راهکارها و برنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: با برگزاری این اردوها دانش‌آموزان ضمن استفاده از فضاهای تفریحی زیارتی به صورت مستقیم با محیط های کارگاهی و کارخانه‌ای آشنا می‌شوند.
انتهای پیام/ج30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول