اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

ثبت‌نام 7 هزار کشاورز برای دریافت سوخت یارانه‎ای

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 7 هزار و 322 نفر کشاورز در استان برای دریافت سوخت یارانه‌ای در سامانه تجارت آسان مشخصات خود را ثبت کرده‌اند.

ثبت‌نام 7 هزار کشاورز برای دریافت سوخت یارانه‎ای
خسرو عبدالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه تاکنون 7 هزار و 322 نفر کشاورز در  استان برای دریافت سوخت یارانه‌ای در سامانه تجارت آسان مشخصات خود را ثبت کرده‌اند، اظهار داشت: کشاورزان این استان تا پایان دی‎ماه برای مراجعه به این سامانه و ثبت مشخصات خود فرصت دارند و پس از پایان این مهلت به کسانی که در سامانه هوشمند نام‎نویسی نکرده باشند، خدماتی ارائه نمی‌شود.
وی از توزیع 36 میلیون لیتر گازوئیل یارانه‌ای بین فعالان بخش کشاورزی در این استان خبر داد و افزود: این میزان سوخت یارانه‌ای از دی‌ماه سال گذشته تاکنون با توجه به هدفمندی یارانه‌ها بین کشاورزان در راستای حمایت از این بخش توزیع شده است.
به گفته معاون برنامه‎ریزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری دستورالعمل‌های اجرایی در زمینه بهینه‌سازی سوخت در واحدهای دامداری، مرغداری، گلخانه‌ها و واحدهای پرورش ماهی تهیه و تنظیم شده و در همین راستا کمک بلاعوض سهم دولت مبلغ 2 میلیارد و 330 میلیون ریال به واحدهای مرغداری و مبلغ یک میلیارد و 260 میلیون ریال به واحدهای دامداری این استان پرداخت شد.
وی ادامه داد: بهره‌برداران بخش کشاورزی شامل دامداران، مرغداران، مالکان تراکتور و کمباین و دارندگان چاه‌های کشاورزی هستند که از بسته‌های حمایتی پس از هدفمندی یارانه‌ها بهره‌مند شدند.
عبدالهی تصریح کرد: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در مصرف سوخت بخش کشاورزی صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای شده و این روند با همکاری بهره‌برداران این بخش تداوم خواهد داشت.
وی بیان داشت: نوسازی ناوگان، مکانیزاسیون کشاورزی و از رده خارج کردن تراکتورهای فرسوده و تبدیل به تراکتورهای با قدرت اسب بخار بالا از جمله عوامل موثر در صرفه‎جویی بیشتر در مصرف سوخت و جلوگیری از اتلاف انرژی در مزارع و باغات به شمار می‎رود.
عبداللهی ادامه داد:  توزیع گندم و جو یارانه‌ای بین کشاورزان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این استان به منظور حمایت از بخش کشاورزی است که در همین راستا 2 هزار و 835 تن گندم و 24 هزار و 575 تن جو  میان کشاورزان توزیع شد.
معاون برنامه‎ریزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز توزیع جو یارانه‌دار، دامداران این استان می‌توانند با در دست داشتن پروانه بهره‌برداری معتبر و اوراق مایه‌کوبی به مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها و اداره کل امور عشایر این استان مراجعه کنند.
به گفته وی، پایان دی‌ماه جاری آخرین فرصت ثبت‌نام برای دریافت حواله جو یارانه‌دار در این استان است
عبدالهی در ادامه با اشاره به صدور مجوز توزیع گندم خوراکی دام و طیور بین کشاورزان و دامداران این استان، گفت: توزیع گندم خوراکی دام و طیور به ازای هر کیلوگرم یک‌هزار و 750 ریال از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان و دامداران این استان است که کمک شایانی به کاهش قیمت‌ها می‌کند.
معاون برنامه‎ریزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نقش کشاورزان و دامداران را در تأمین امنیت غذایی، اشتغال پایدار و حفظ منابع آب و خاک مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به وجه غالب اقتصاد بر مبنای فعالیت در بخش کشاورزی کارکرد و اهمیت این عنصر اساسی در توسعه را چند برابر می‌کند.
وی در ادامه یکی از ثمرات اجرای قانون قانون هدفمندی یارانه‌ها را کاستن از مشکلات اقتصادی مردم و دوری از آسیب‌ها برشمرد و گفت: اگر مردم خود شریک و تنظیم‌ کننده روابط سالم اقتصادی باشند، اقتصاد دچار کم‌ترین چالش و تنش می‌شود
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول