اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بهمن سال جاری صورت می‌گیرد

کاشان میزبان کنفرانس سوخت و احتراق ایران

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهشی دانشگاه کاشان، از برگزاری چهارمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران در روزهای 19 و 20 بهمن ماه سال جاری در این دانشگاه خبر داد.

کاشان میزبان کنفرانس سوخت و احتراق ایران
مجید سبزپوشانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: معرفی آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی در زمینه سوخت و احتراق، فراهم کردن زمینه تبادل تجربیات علمی و فنی متخصصان دانشگاهی و صنعتی، تقویت ارتباط بین مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی و اشاعه روش‌های مؤثر در بهینه‌سازی احتراق سوخت‌های فسیلی  اهداف چهارمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران است.
وی مباحث مربوط به فناوری‌های نوین و پیشرفته در زمینه سوخت و احتراق‌های صنعتی، موتورهای درون‌سوز، ساختمان، مدیریت در اقتصاد سوخت، احتراق و محیط زیست، مصرف بهینه سوخت، ایمنی و احتراق در بخش تجاری و مسکونی را از موضوعات این کنفرانس ذکر کرد.
دبیر برگزاری چهارمین کنفرانس احتراق و سوخت ایران خاطرنشان کرد: 170 مقاله علمی به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که از بین این مقالات 110 مقاله توسط هیئت داوران پذیرفته شده که در روز برگزاری کنفرانس به صورت شفاهی و پوستر ارائه می‌شود.
به گفته وی چهارمین کنفرانس سوخت و احتراق  ایران در کاشان، فناوری‌های نوین و پیشرفته احتراق‌های صنعتی، احتراق‌های ساختمان، اقتصاد و محیط زیست، ایمنی، مصرف بهینه سوخت و همچنین تکنولوژی‌های نوین را معرفی می‌کند.
وی افزود: چهارمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران به پیشنهاد انجمن احتراق ایران، پژوهشکده انرژی، پژوهشکده مهندسی و معاونت پژوهشی دانشگاه کاشان برگزار می‌شود، جزء معتبرترین کنفرانس‌های تخصصی در این زمینه است و فرصتی برای آگاهی از آخرین دستاوردها در زمینه تحقیقات انجام شده، توسعه تکنولوژی سوخت و احتراق و کاربردهای آن فراهم می‌آورد.
سبزپوشانی ارائه مقالات علمی و صنعتی به صورت پوستر، سخنرانی‌های کلیدی، نمایشگاه دستاوردهای صنعتی، کارگاه های آموزشی و میزگردهای تخصصی را از جمله برنامه‌های این کنفرانس دو روزه دانست و یادآور شد: علاقمندان و فعالان صنعت در کاشان می‌توانند با شرکت در این کارگاه‌ها اطلاعات خود را افزایش بدهند.
وی با اشاره به برگزاری این کنفرانس در سطح ملی عنوان کرد: چهارمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران با حضور، استادان دانشگاه‌های سراسر کشور، صنایع مرتبط با انرژی و سوخت، سیاستگذاران وزارتخانه‌های نفت، صنایع و وزارت تحقیقات و فن‌آوری برگزار می‌شود.
دبیر چهارمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران، با اشاره به مزین شدن امسال به نام سال جهاد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری گفت: پرداختن به مباحث آکادمیک و موضوع مهم یارانه‌ها و جهت‌گیری کلی کشور در صرفه‌جویی مصرف انرژی، از اهداف مهمی است که در این کنفرانس به آن توجه ویژه‌ای شده است.
به گفته وی سه دوره گذشته کنفرانس‌ سوخت و احتراق ایران که دو سالانه برگزار می‌شود، در دانشگاه تربیت مدرس تهران، مشهد و دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شده است.
انتهای پیام/ن۲۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول