اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قابل توجه دستگاه‌های بهداشتی و نظارتی در ایلام

پرتقال رنگ شده جایگزین پرتقال پیوندی شده است

خبرگزاری فارس: قابل توجه دستگاه‌های بهداشتی و نظارتی در ایلام، پرتقال رنگ شده جایگزین پرتقال پیوندی شده است.

پرتقال رنگ شده جایگزین پرتقال پیوندی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نمی‌دانم چه تعدادی از شهروندان استان ایلام طی هفته‌های گذشته با پرتقال‌های رنگ شده مصنوعی به جای پرتقال‌های پیوندی مواجه شده‌اند.

اما آنچه که یقین دارم بخشی از فروشنده‌های این نوع میوه‌ها با اطلاع کامل از رنگ‌شدگی این پرتقال‌ها اقدام به عرضه میوه رنگ‌ شده می‌کنند.

و اما آنچه که جالب توجه است فقدان رسیدگی مراجع ذی‌صلاح نظارتی و بهداشتی بر عرضه این نوع پرتقال‌های رنگ شده است که تاکنون اقدامی اساسی در این راستا مشاهده نشده و یا اطلاع‌رسانی نیز توسط مسئولان امر نشده است.

یقینا رنگ زدن پرتقال‌های غیر پیوندی و معرفی به عنوان پرتقال پیوندی علاوه بر وارد کردن خسارت مالی به خریداران، سبب زیان‌رساندن به سلامت آنان نیز می‌شود.

مشخص کردن این نوع پرتقال‌های رنگ شده با پرتقال‌های پیوندی کار بسیار سختی نیست، با مالیدن دست به پوست این پرتقال‌های رنگ شده، رنگ زرد متمایل به نارنجی دست را آغشته کرده و با شستن زیاد این رنگ زدوده می‌شود.

از مسئولان بهداشتی و نظارتی حوزه بازار استان ایلام انتظار است در نخستین فرصت مشکل به وجود آمده را برطرف و با متخلفان آن برخورد کنند.

رنگ کردن پوست میوه و عرضه آن در بازار روش غیرمعمول و غیرمتعارفی است که در گذشته نظیر آن وجود نداشته و به احتمال زیاد مشکلات فراوانی را در سلامت مردم به وجود خواهد آورد.

میوه یکی از مواد غذایی مهم در سبد خانوارها در مناطق مختلف از جمله استان ایلام محسوب شده که باید نظارت بیشتری بر عرضه بهداشتی این محصولات کشاورزی صورت پذیرد.

اکنون در بخشی از فروشگاه‌های عرضه میوه در ایلام پرتقال رنگ شده جایگزین پرتقال پیوندی شده و به مردم عرضه می‌شود جالب آنکه این پوست میوه توسط رنگ‌های زرد و نارجی رنگ شده تا از بیرون شبیه پرتقال پیوندی شود.

استمرار این نوع عرضه از سوی برخی از فروشگاههای مشکلات فراوانی را به وجود آورده است.

انتهای پیام/ن۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول