اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت

کشت تلفیقی میوه‌های گرمسیری در زرآباد

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز جهاد کشاورزی زرآباد گفت: برای نخستین بار در کشور، کشت تلفیقی میوه‌های گرمسیری در منطقه زرآباد انجام شد.

کشت تلفیقی میوه‌های گرمسیری در زرآباد
هادی رونده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرآباد اظهار داشت: طرح کشت تلفیقی از دو سال پیش به صورت تحقیقاتی در سطح منطقه و توسط کشاورزان بومی و حمایت و نظارت جهاد کشاورزی به اجرا درآمده است و امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی افزود: در این طرح، میوه‌های گرمسیری موز و گواوا و انبه و کنار با هم کشت شده و امسال محصول این اراضی زیر کشت به بهره‌برداری رسید.
مسئول مرکز جهاد کشاورزی زرآباد ادامه داد: سایر میوه‌های گرمسیری از جمله انبه و گواوا، انبه و سیتاپل، گواوا و کنار، گواوا و سیتاپل و غیره قابلیت کشت تلفیقی در این منطقه را دارند.
رونده بیان کرد: با توجه به تفاوت زمان بهره‌برداری از اکثر محصولات گرمسیری در طول سال زراعی، باغداران استفاده بهینه از زمین را کرده و این امر موجب افزایش بازدهی اقتصادی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در منطقه برای کشت محصولات گرمسیری به جای کشت تک محصولی می‌توان از کشت تلفیقی برای بهره‌برداری ایده‌آل از این اراضی استفاده کرد.
انتهای پیام/م30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول