اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

ذخیره‌سازی 1500 تن میوه و مرغ در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ذخیره‌سازی 500 تن سیب، 500 تن پرتقال و 500 تن گوشت مرغ برای تنظیم بازار در ایام عید در این استان خبر داد.

ذخیره‌سازی 1500 تن میوه و مرغ در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت رمضان کامران‌پی در جلسه کارگروه ارتقای امنیت اجتماعی گیلان به افزایش نرخ کالاهای لبنی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: ابتدای سال جاری نرخ کالای لبنی در گیلان 15 درصد افزایش یافته است و به دلیل گران شدن شیر هشت درصد دیگر افزایش قیمت داشتیم.
وی افزایش نرخ ارز را در نوسان نرخ کالاها تاثیرگذار خواند و افزود: کالاهایی که از دلار متاثر هستند، تاثیر خود را بر کالاهای واحدهای صنعتی می‌گذارند.
کامران‌پی از ذخیره‌سازی 500 تن سیب، 500 تن پرتقال و 500 تن گوشت مرغ برای تنظیم بازار در ایام عید در گیلان خبر داد و تصریح کرد: گوشت‌های منجمد کشتارگاه‌های صنعتی استان در مواقع نیاز وارد بازار می‌شوند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به کیفیت پخت نان در استان، خاطر نشان کرد: کیفیت آرد و مهارت نانوا در پخت نان با کیفیت تاثیرگذار است.
وی استان‌های فارس و گلستان را دارای گندم با کیفیت دانست و بیان داشت: نانوایی‌ها برای تهیه نان با کیفیت نیازمند آرد مرغوب هستند.
کامران‌پی آموزش نانواها توسط فنی و حرفه‌ای یکی از برنامه‌ها برای ارتقای کیفیت پخت نان ذکر کرد و گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در تمام شهرستان‌های گیلان تشکیل شده است.
معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بر همکاری مردم در نظارت بازار تاکید کرد و ابراز داشت: بیش از یک‌هزار ناظر افتخاری با همکاری بسیج با این سازمان در کنترل نرخ کالاها در بازار فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه در بحث میوه مشکلی نداریم، اذعان داشت: نرخ میوه به دلیل اینکه به سرعت فاسد می‌شود، دائماً در حال نوسان است.
کامران‌پی، گیلان را در بحث مرغ دارای مزیت دانست و تصریح کرد: تمام همت مسئولان رضایت شهروندان است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نبود زیرساخت‌ها را از مشکلات نوسان نرخ کالا در بازار توصیف کرد و افزود: به دلیل نبود میدان میوه در شهر رشت نمی‌توانیم میوه‌ها را به صورت روزانه نرخ‌گذاری کنیم.
وی برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در تنظیم بازار را موثر خواند و اظهار داشت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا به منظور فراهم کردن زمینه تامین مناسب‌تر و ساده‌تر کالاهای مورد نیاز مردم در آستانه فرا رسیدن سال نو در سراسر استان برگزار می‌شود.
این مسئول مدت برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا را از 15 تا 25 اسفند سال جاری به مدت 10 روز اعلام کرد و افزود: این نمایشگاه‌ها در 16 شهرستان گیلان دایر می‌شود.
کامران‌پی پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، مواد شوینده، مواد پروتئینی، لبنی و ... را از جمله مایحتاج و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم عنوان کرد و گفت: این کالاها حدود 10 تا 20 درصد کمتر از نرخ‌های مشابه در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا ارائه می‌شوند.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول