اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت اربعین حسینی

سومین سوگواره بچه‌های عاشورا در بیجار برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت اربعین حسینی سومین سوگواره بچه‌های عاشورا با حضور کودکان و نوجوانان کردستانی در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیجار برگزار شد.

سومین سوگواره بچه‌های عاشورا در بیجار برگزار شد
 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مدیر کانون کودکان استان در این سوگواره اظهار داشت: یکی از جلوه‌های باشکوه حرکت کاروان امام حسین علیه‌السلام، حضور کودکان همراه ایشان و خاندان مکرمشان است که این حضور شورانگیز به شکوه حرکت امام حسین علیه‌السلام رنگ و بوی خاصی بخشید.
سهیلا شیخی افزود: در جنگ‌ها، اگر نیروهای نظامی در برابر یکدیگر قرار بگیرند، مردم تلفات جانی و مالی آن را عادی می‌دانند و عواطف آنان جز برای مدتی کوتاه برانگیخته نمی‌شود، با این حال، اگر جنگ به شهرها و مناطق غیرنظامی سرایت کند و زنان و کودکان و نوجوانان و افراد بی‌طرف، طمع آتش جنگ شوند، حتی انسان‌های سنگ‌دل و بی‌عاطفه نیز عاملان آن را سرزنش می‌کنند.
وی با بیان اینکه در واقعه عاشورا، کودکان و نوجوانان همپای بزرگسالان، نقش مؤثری ایفا کردند، افزود: شهادت و اسارت کودکان و نوجوانان در کربلا، دلِ سنگ را می‌شکند و دیده هر خشک‌چشمی را تر می‌کند و این مسئله، سبب زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره عاشورا می‌شود.
شیخی در ادامه عنوان کرد: کودکان و نوجوانان عاشورا یا جنگیدند و به شهادت رسیدند یا به اسارت درآمدند و پیام نهضت عاشورا را به مردم رساندند.
مدیر کانون استان کردستان در ادامه خاطر نشان کرد: مربیان فرهنگی می‌توانند با قصه‌گویی کودکان و نوجوانان را بیشتر با فرهنگ عاشورایی مانوس کنند و مربیان ادبی و هنری نیز در قالب نوشتن آثار ادبی و یا کشیدن نقاشی از بچه‌ها می‌توانند احساساتشان را از این حماسه بزرگ بر کاغذ بیاورند.
شیخی افزود: حماسه حسینی و آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با رشادت‌های امام حسین (ع) و یارانش اثرات خوب تربیتی و فرهنگی را در پی دارد.
قرائت آثار ادبی با موضوع عطر کربلا نوحه‌خوانی و سینه‌زنی، تعزیه‌خوانی، قصه‌گویی دو طفلان مسلم، مسابقه عاشورایی از جمله برنامه‌های سومین سوگواره بچه‌های عاشورا بود که با حضور خوب اعضای کودک و نوجوان استان کردستان برگزار شد. 
شرکت‌کنندگان در سوگواره بچه‌های عاشورا در پایان از نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان که با موضوع واقعه کربلا در حاشیه سوگواره بچه‌های عاشورا در مرکز فرهنگی هنری بیجار برپا شده بود، بازدید کردند.
در سوگواره بچه‌های عاشورا برگزیدگان نخستین مسابقه ادبی عطر کربلا نیز مشخص شد و به 20 نفر از اعضای ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/غ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول