اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان:

شاهرود میزبان سوگواره آیین‏های حسینی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اعلام کرد: شهرستان شاهرود، میزبان دومین سوگواره آیین‏های حسینی در استان سمنان شد.

شاهرود میزبان سوگواره آیین‏های حسینی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمید یزدانی عصر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در آستانه فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان اظهار کرد: دومین سوگواره آیین‏های حسینی در استان سمنان از روز چهارشنبه این هفته (فردا) در شهرستان شاهرود پذیرای علاقه‏مندان به فرهنگ حسینی خواهد بود.
وی یادآور شد: این سوگواره با اجرای آیین سنتی تعزیه از 17 صفر که مصادف با چهارشنبه است، در شاهرود آغاز می‏شود و برنامه‏های متنوعی برای مردم و هنردوستان در این ایام تدارک دیده شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: دومین سوگواره آیین‏های حسینی استان سمنان در شهرستان‏های مختلف این استان اجرایی می‏شود و عمده تمرکز آن بر روی اجرای تعزیه و شبیه‏خوانی است.
یزدانی در بخش دیگری از این گفت‏وگو ریزبرنامه‏های این جشنواره را نیز برای بهره‏مندی مردم استان سمنان اعلام کرد و افزود: از 21 تا 23 دی‌ماه و از ساعت 19 تا 21:30مراسم تعزیه در تکیه اعظم شهر کلاته‏خیج اجرا می‏شود.
وی همچنین از برگزاری مراسم تعزیه در روز 22 دی‌ماه و از ساعت 14 در تکیه پهنه سمنان خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اضافه کرد: در همین روز و از ساعت 14:30 مراسم تعزیه در گلزار شهدای شاهرود و از ساعت 15:30 آیین تعزیه در خانه سالمندان شاهرود برگزار می‏شود.
یزدانی بیان کرد: مراسم تعزیه در روز 23 دی‌ماه از ساعت 14:30 تا 16:30 در سالن انقلاب میامی اجرا می‏شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان یادآور شد: در روز اربعین سید و سالار شهیدان، از ساعت 12 تا 13 ظهر در تکیه میانه حاج صالح روستای قلعه نوخرقان و از ساعت 15:30 تا 17 در تکیه پایین شهر مجن مراسم تعزیه برگزار می‏شود.
یزدانی همچنین از برگزاری آیین تعزیه در روز اربعین حسینی در سایر شهرستان‏های استان سمنان خبر داد و افزود: برنامه پایانی سوگواره حسینی استان سمنان، اجرای تعزیه در تکیه پهنه سمنان در روز 29 دی‌ماه از ساعت 14 ظهر است.
به گزارش فارس؛ وی همچنین احیای اجرای تعزیه در تکایای مناطق شهری و روستایی، بررسی نسخه‏های تعزیه به منظور جلوگیری از رواج خرافه و بدعت در اجرای این آیین نمایشی، مذهبی، اشاعه شیوه‏های سنتی عزاداری و زنده نگه داشتن شور حسینی را از مهم‏ترین اهداف برگزاری دومین جشنواره آیین‏های حسینی در استان سمنان ذکر کرد.
انتهای پیام/ش20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول