اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان غربی:

مشکلات بیماران هموفیلی آذربایجان غربی برطرف شود

خبرگزاری فارس: باید مسئولان در راستای حل مشکلات بیماران هموفیلی آذربایجان غربی بیش از پیش اهتمام کنند.

مشکلات بیماران هموفیلی آذربایجان غربی برطرف شود
حمید جولایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیماران هموفیلی در حوزه‌های مختلف مسائل و چالش‌های زیادی دارند که باید برای حل آنها خیران و مسئولان برنامه‌‌‌ریزی کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون استخدام دولتی بیمار هموفیلی در استان نداشته‌ایم، بیان کرد: 3 درصد استخدام‌های دولتی باید از معلولان صورت بگیرد اما چون بیماران هموفیلی معلول حساب نمی‌شوند از مزایای این ماده قانونی بی‌بهره‌اند ولی بهترین شغل برای بیماران هموفیلی پشت میزنشینی است، گاهی هموفیلی‌ها از مزایای ویژه معلولان بهره‌مند می‌شوند زیرا 70 تا 75 درصد بیماران از ضایعات مفصلی شدید رنج می‌برند.
وی یادآوری کرد: برای بروز عوارض نیازی به انجام کار سنگین نیست بلکه در جایی که فرد نشسته است با وقوع فشار عصبی به خونریزی دچار می‌شوند پس مشاغلی مانند کشاورزی، کارگری ساختمان و ... برای آنها ممنوع است از طرف دیگر مبتلایان این بیماری اغلب طبقه پایین جامعه هستند که به سرمایه‌گذاری و کارآفرینی برای خود قادر نیستند.
این مسئول اذعان کرد: ابتلاء به این بیماری موجب افزایش سن ازدواج می‌شود از طرف دیگر در صورت تشکیل خانواده هم در اثر بروز مشکلات خانوادگی ناشی از عوارض بیماری گاهی ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود که این هم مشکلات عاطفی برای افراد به بار می‌آورد.
جولایی با بیان اینکه بیماران در آذربایجان غربی به فیزیوتراپ متخصص دسترسی ندارند، خاطرنشان می‌کند: در آذربایجان غربی متخصص و فوق‌متخصص‌ها با این خوف که مبادا برای بیمار خطر جانی ایجاد شود زیر بار مسئولیت نمی‌روند لذا به ندرت انجام دادن جراحی‌های زانو یا شکستگی تقبل می‌کنند.
وی گفت: در آذربایجان غربی به ویژه ارومیه دانش انجام این جراحی‌ها وجود دارد ولی جسارت آن وجود ندارد، در ارومیه جراحان مسئولیت انجام دادن جراحی‌های مهم تقبل نمی‌کنند ولی در کرمان برای بیمار هموفیلی کلیه نیز پیوند زده می‌شود پس برای حل این مشکل همکاری دوجانبه بین کانون هموفیلی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی باید ایجاد شود.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول