اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور خیل عظیم شهروندان آبپخشی

نمایش کبوتران کربلا در آبپخش اجرا شد

خبرگزاری فارس: با حضور خیل عظیم شهروندان آبپخشی نمایش کبوتران کربلا در آبپخش اجرا شد.

نمایش کبوتران کربلا در آبپخش اجرا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، شنبه شب با حضور جمع کثیری از ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت در شام اربعین حسینی نمایشنامه کبوتران کربلا توسط گروه نمایش صدف بوشهر در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش آبپخش اجرا شد.

موضوع این نمایشنامه که مدت زمان اجرای آن 45 دقیقه است مسائلی پیرامون بی‌وفایی کوفیان به مسلم‌ابن‌عقیل، شهادت مسلم‌ابن‌عقیل و طفلان مسلم است.

بخشدار آبپخش در ابتدای این مراسم اظهار داشت: ابزار هنر از امکاناتی است که همواره در جهان اسلام مورد استفاده بوده و هنر اسلامی یکی از غنی‌ترین هنرهای جهان است.

احمد خرم‌روز بیان داشت: در شرایطی که دشمنان دین مبین اسلام و نظام اسلامی با تمام توان در مسیر مبارزه با دین مبین اسلام در جامعه گام برمی‌دارند از وظایف ماست با بهره‌گیری از ابزار هنر و فعالیت‌های فرهنگی به مبارزه با اهداف و نقشه‌های شوم و پلید ایشان بپردازیم. 

کارگردان و نویسنده این نمایشنامه هنری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش گفت: این نمایشنامه برداشتی از کتاب لهوف‌ابن‌طاووس است و توسط 30 نفر از بازیگران گروه نمایشی صدف به اجرا در می‌آید.

کاظم ارجمندنیا گفت: این نمایشنامه کاری آئینی بر اساس آیین و سنن اسلامی استان بوشهر است و بخشی از صحنه شهادت حضرت علی‌اصغر(ع)، طفلان مسلم و... است.

وی ادامه داد: نمایشنامه کبوتران کربلا تاکنون در تمامی شهرستان‌های استان بوشهر برگزار شده و اجرای آن تا 28 صفر در شهرستان‌های مختلف استان ادامه خواهد داشت.

ارجمند‌نیا ادامه داد: در طول 14 سالی که گروه نمایشی صدف فعالیت داشته؛ هر سال شاهد اجرای این نمایشنامه بوده‌ایم و در اجرای آن هر سال شاهد پیشرفت‌های کیفی و کمی بوده‌ایم.

کارگردان و نویسنده نمایشنامه کبوتران کربلا در ارتباط با علت فعالیت مداوم این‌گروه در به نمایش در آوردن وقایع کربلا و حادثه عاشورا تصریح کرد: جمله معروف معمار کبیر انقلاب که می‌فرمایند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته، زمینه‌ساز آن شده که بنده به همراه گروه نمایشی صدف هر سال به اجرای نمایشنامه‌هایی پیرامون موضوع حادثه عظیم کربلا و وقایع پس از آن گام برداریم.

ارجمندنیا متذکر شد: یقین دارم که کارهایی که در راستای گسترش فرهنگ عاشورایی انجام می‌شود از ارزش بالایی برخوردار است و معتقدم که هنرمندان وظیفه دارند در مسیر پابرجا ماندن این وقایع عظیم در جامعه گام بردارند و دین خود را به جامعه اسلامی ادا کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران ایستادگی حق و حقانیت در برابر دنیای کفر و استکبار بود، اذعان داشت:‌ امروز به برکت گذشت 33 سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد شکل‌گیری موج‌های بیداری اسلامی متاثر از انقلاب اسلامی هستیم و سخن امام خمینی (ره) که فرموده بودند انقلاب اسلامی ایران به جهان صادر خواهد شد در حال تحقق است.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول