اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس عنوان شد

‌اربعین؛ فرصتی برای تفکر در عاشورا

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: اربعین فرصتی برای تفکر در عاشورا بوده تا علت شکل‌گیری عاشورا، کم‌مهری مردم به رهبر و مقتدای خود و پاسخ ندادن به فریاد «هل من ناصر من ینصرنی» امام حسین(ع) روشن شود.

‌اربعین؛ فرصتی برای تفکر در عاشورا
حجت‌الاسلام حسین نقده‌دوزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین حسینی دارای جایگاه ویژه‌ای در بین شیعیان حتی ائمه اطهار(ع) است.
وی با تاکید بر تامل در واقعه عاشورا گفت: اربعین فرصتی برای تفکر در عاشورا بوده تا علت شکل‌گیری عاشورا، کم‌مهری مردم به رهبر و مقتدای خود و پاسخ ندادن به فریاد «هل من ناصر ان ینصرنی» امام حسین(ع) روشن شود.
مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به دیگر پیام‌های اربعین حسینی گفت: نباید به طور صرف به مقطع قیام سیدالشهدا(ع) نگاه کنیم بلکه لازم است به مسائل پیش و پس از قیام توجه شود تا هدف اصلی این قیام فراموش نشود.
وی خاطر نشان کرد: قیام امام حسین(ع) نهضتی زنده است و اکنون پس از هزار و 400 سال هنوز پیام‌های آن زنده مانده است و انقلاب‌های عالم از هر فرقه و نحله‌ای می‌توانند از این قیام الهام بگیرند.
نقده‌دوزان با اشاره به ابعاد حادثه عاشورا گفت: قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) از نهضت‌های جاودانه در تاریخ بوده و یک نوع حرکت استشهادی برای احیای ارزش‌های الهی، حکومت دینی و الهی محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: اکنون ما به‌عنوان وظیفه نباید نسبت به رهبران دینی و الهی بی‌توجه باشیم و آرمان‌های نهضت بزرگ حسینی را فراموش کنیم.
انتهای پیام/‌ش30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول