اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

امام حسین (ع) در روز عاشورا حجت را بر دشمن تمام کرد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا 12 بار برای دشمنان سخنرانی کرد تا حجت بر آنها تمام شود.

امام حسین (ع) در روز عاشورا حجت را بر دشمن تمام کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام سید علی حسینی آملی ظهر امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی در آبپخش اظهار داشت: تنها راهی که انسان برای رسیدن به خداوند متعال پیش‌رو دارد اذعان به ولایت ائمه معصومین (ع) است.
استاد حوزه علمیه قم در همین راستا عنوان داشت: هر راه دیگری که انسان‌ها برای رسیدن به خدا بخواهند در آن قرار بگیرند بیراهه است و به باطل ختم می‌شود.
حسینی آملی ادامه داد: خداوند متعال غنی و بی‌نیاز مطلق و انسان فقیر محض است و باید احتیاجات و نیازهای خود را به  درگاه خداوند عرضه کنیم تا بتوانیم در مسیر راست گام برداریم و گمراه نشویم.
وی راه رسیدن به کمال را چنگ‌ زدن به ریسمان محکم الهی دانست و افرود: تنها راه رسیدن انسان‌ها به کمال و بزرگی چنگ زدن به ریسمان محکم اولیای الهی است که واسطه فیض و رحمت الهی است و انسان را به سوی کمال مطلق و سعادت دنیوی و اخروی راهنمایی و هدایت می‌کند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت سیدالشهداء (ع) در روز عاشورا فقط به وجه‌الله توجه داشت، عنوان داشت: امام حسین (ع) در روز عاشورا خلیل‌الله بود یعنی بدون واسطه با ذات اقدس حضرت حق ارتباط داشت، کمک جبرئیل را نپذیرفت و به رضای خداوند متعال راضی شد.
حسینی آملی در بیان مقام شهید تاکید کرد: شهید کسی است که به وجه‌الله نظر می‌کند، مقام شفاعت دارد و در روز قیامت هرچه بگوید مورد قبول درگاه احدیت واقع می‌شود و خواص مورد درخواست شهدا به طور مستقیم به بهشت می‌روند.
وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در روز عاشورا حجت را بر دشمنان تمام کرد، ‌اذعان داشت: امام حسین (ع) در روز عاشورا 12 بار برای دشمنان سخنرانی کرد تا حجت بر آنها تمام شود و او را بشناسند و شناخت آن حضرت موجب آگاهی و بصیرت ایشان شود.
حسینی آملی با اشاره به اهمیت بصیرت خاطر نشان کرد: بصیرت باعث می‌شود که انسان راه را از بیراه تشخیص دهد، در مقابل ناپاکی‌ها و زشتی‌ها بایستد و حق را بر باطل ترجیح دهد.
انتهای پیام/صا30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول