اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم‏رنگ شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: درس بزرگ عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود که این مسئله در جامعه ما کم‏رنگ شده است.

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم‏رنگ شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‏الاسلام عبدالعلی استیری ظهر امروز در همایش احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: در رابطه با امام حسین (ع) مطالب فراوان و کتاب‏های متعددی وجود دارد.
وی ادامه داد: زمانی که امام حسین (ع) در قنداق بودند، پیامبر (ص) قنداق ایشان را در آغوش می‏گیرند و با گریه بین دو چشم این امام همام را می‏بوسند که پیامبر (ص) با هیچ شخصی چنین رفتاری را نداشتند.
امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: هنوز امام حسین (ع) در دوران کودکی بودند که پیامبر (ص) خبر شهادت را به ایشان دادند.  
استیری تاکید کرد: این موارد نشان می‏دهد که امام حسین (ع) شخص ویژه‏ای بودند که باید دین، اسلام و قرآن را حفظ می‏کردند.
وی ادامه داد: شیعیان و مسلمانان باید مجالس امام حسین (ع) را هرچه باشکوه‏تر برگزار کنند تا پیام امام حسین (ع) را فرا بگیرند.
امام جمعه فیروزکوه افزود: در آن زمان مردم کوفه 12 هزار نامه با مهر و امضای بزرگان طایفه برای امام حسین (ع) نوشتند و ایشان را به کوفه دعوت کردند اما زمانی که امام حسین (ع) به کوفه آمدند تنها تعداد معدودی ایشان را همراهی کردند.
استیری گفت: بعد از رحلت پیامبر (ص) ارزش‏های اسلامی روزبه‌روز کم‏رنگ‏تر شد و امام حسین (ع) برای احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند. 
وی با بیان اینکه اگر عده‏ای در مقابل معصیت و گناه سکوت کنند، مسئولند، ادامه داد: امام حسین (ع) نمی‏توانست در مقابل این همه انحرافات سکوت کند.
امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: درس بزرگ عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است که این مسئله در جامعه ما کم‏رنگ شده است.
استیری افزود: به ویژه در بین خواص جامعه و افراد تاثیرگذار بین مردم که به راحتی از کنار معصیت می‏گذرند و نسبت به آن بی‏تفاوت شده‏اند.
وی تاکید کرد: اما امام حسین (ع) نمی‏توانست گناه و معصیت را تحمل کند و آیات صریح قرآن نیز می‏گوید امتی که امر به معروف و نهی از منکر کنند، بهترین امت هستند.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: خداوند آمران به معروف و ناهیان از منکر را از برترین و بهترین امت‏ها دانسته است.
استیری افزود: امر به معروف و نهی از منکر از ایمان به خداوند مقدم شده است و اگر در هر جامعه‏ای امر به معروف و نهی از منکر انجام شود ریشه‏های ایمان محکم خواهد شد.
وی تاکید کرد: اگر بیعت و نامه‏های کوفیان هم نبود، امام حسین (ع) به خاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام می‏کردند.
امام جمعه فیروزکوه افزود: باید به پیام‏های عاشورا توجه کرده و نباید طوری عزاداری کنیم که پیام واقعی عاشورا به فراموشی سپرده شود.
استیری گفت: انسان از آن روزی که به سن تکلیف می‏رسد باید تمام اعمال عبادی خود را در نظر بگیرد و آنها را به خوبی انجام دهد.
وی تصریح کرد: امام علی (ع) می‏فرمایند اگر تمام کارهای خوبی که انجام می‏دهید و تمام عبادات را در یک طرف قرار دهید امر به معروف و نهی از منکر در طرف دیگر قرار دارد که متاسفانه خیلی از ما از آن غافل هستیم.
امام جمعه فیروزکوه با اشاره به علل برتری امر به معروف و نهی از منکر گفت: در روایات آمده که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل شود دیگر واجبات هم تعطیل می‌شود.
استیری افزود: اگر به قیام امام حسین (ع) بنگریم، می‏بینیم که هدف بزرگ این قیام امر به معروف و نهی از منکر بوده است.
وی بیان کرد: تمام عبادات به نوعی ثمره شخصی دارند و عباداتی همچون نماز و روزه اثراتش به خود شخص بر می‏گردد اما اثرات امر به معروف و نهی از منکر برای جامعه است و به همین علت دارای اهمیت خاص و ویژه‏ای است.
امام جمعه فیروزکوه اظهار کرد: برای انجام هر یک از واجبات مانند نماز و روزه زمان خاصی در نظر گرفته شده اما امر به معروف و نهی از منکر شرایط خاصی ندارد و هر زمانی که انسان معصیتی را دید باید به این امر الهی عمل کند.
استیری خاطر نشان کرد: مراسم عزاداری امام حسین (ع) بهترین فرصت برای احیای فرضیه امر به معروف و نهی از منکر است.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول